• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400110604072
  • خبرنگار : 50210

رشد ۲۴ درصدی بودجه اراک در سال ۱۴۰۱

رشد ۲۴ درصدی بودجه اراک در سال ۱۴۰۱

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: بودجه شهر برای سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۴ درصدی تدوین شده است.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی برای شهر اراک، اظهار کرد: بودجه شهر اراک به لحاظ عددی برای سال ۱۴۰۱، با رشد ۲۴ درصدی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: رویکردهای اصلی این بودجه توسعه پارک‌ها و فضای سبز و اماکن تفریحی و تفرجگاهی است، همچنین بودجه به شکل محله محور با توزیع عادلانه منابع و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تدوین شده است.

کریمی بهینه سازی کالبد شهری، توسعه حمل و نقل و بروزرسانی حمل و نقل عمومی را از دیگر رویکردهای مدنظر برای تدوین بودجه ۱۴۰۱ برشمرد و گفت: شهرداری اراک تلاش می کند، در ۶ حوزه متناسب با ماموریت های تعریف شده، وضعیت شهر را ارتقا بخشد.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد این بودجه عمرانی و ۳۲ درصد جاری خواهد بود، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ با صرف اعتبارات به دنبال ارتقای مشارکت اجتماعی و سرمایه‌های انسانی هستیم، همچنین از فناوری‌های نوین مانند نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها جهت تسهیل امور شهروندی و انجام فعالیت‌های شهر و عمرانی نیز استفاده خواهیم کرد.

شهردار اراک با بیان اینکه در مدیریت هزینه‌ها از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبعیت خواهد شد، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهر اراک به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری در بودجه سال آتی دیده شده است و در واقع تمامی برنامه ها در راستای تحقق سند چشم توسعه ۵ ساله شهر اراک و برش یک ساله پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهر اراک در سال جاری به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است، افزود: شهر اراک نیازمند نشاط اجتماعی است و پس از اولویت اول شهرداری که اتمام پروژه های نیمه تمام است، توسعه فضای سبز هدفگذاری شده است و در کنار آن بهینه سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر انجام می گیرد.

کریمی اضافه کرد: برای سال آتی نیز توسعه سرمایه گذاری در اراک مدنظر است، سه پروژه بزرگ و چندین پروژه کوچک نیز تعریف شده است که با فراخوان این پروژه ها به زودی جذب سرمایه گذار در اراک آغاز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha