• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400110301965
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

قائم مقام وزیر علوم:

الگوی نظام ارزشیابی در علوم انسانی نیازمند تغییر است

الگوی نظام ارزشیابی در علوم انسانی نیازمند تغییر است

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حوزه علوم انسانی گفت: نظام ارزشیابی در علوم انسانی باید بر اساس ماهیت خاص آن باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر محمدجواد هراتی در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت‌های ویژگی‌های نظام ارزیابی در سطوح مختلف، کمیت گرایی در ارزیابی حوزه علوم انسانی را مهم‌ترین آسیب برای این حوزه دانست و بر ضرورت تغییر نظام سنجش و ارزیابی در علوم انسانی تاکید کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های قرآنی و علوم انسانی کشور افزود: عمده انتقادها به آیین‌نامه‌های موجود، از جمله آیین نامه ارتقاء اساتید، کمیت گرایی و همسان دیدن شیوه ارزشیابی و ارتقاء با حوزه فنی مهندسی است که این امر موجبات خسارت برای حوزه علوم انسانی را فراهم آورده است.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در علوم انسانی با اشاره به جایگاه علوم انسانی به عنوان علوم مرتبط با اداره جامعه، پر رنگ شدن نظریه پردازی و کیفیت گرایی به جای کمیت گرایی و مقاله محوری را جایگزین نظام فعلی سنجش و ارتقاء دانست که این امر می تواند گام موثری در راستای جایگاه علوم انسانی باشد.

دکتر محمدجواد هراتی ابراز امیدواری کرد با تغییر آیین نامه ارتقاء، گام‌های بعدی برای تغییر در الگوهای سنجش در علوم انسانی برداشته شود. ‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha