• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102921754
  • خبرنگار : 99999

نخست‌وزیر طالبان: شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را داریم

نخست‌وزیر طالبان: شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را داریم

نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای جهان، به ویژه کشورهای اسلامی خواست به مردم افغانستان کمک کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع، ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر دولت موقت طالبان در نشست "اقتصاد افغانستان" تاکید کرد: کمک‌های کوتاه مدت راه‌حل نیست ما باید تلاش کنیم تا راه‌هایی برای حل بنیادی مشکلات پیدا کنیم.

وی با  فاسد خواندن دولت سابق افعانستان، به رهبری اشرف غنی، گفت: دنیا از او و حکومتش دفاع می‌کرد، اما حالا که دامنه‌ فساد از افعانستان برچیده شده، چه دلیلی وجود دارد که دنیا افعانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؟

آخوند گفت که حکومت تازه در افغانستان امنیت سراسری را تامین و فساد را از بین برده است؛ اما وضعیت بد اقتصادی مردم به‌ علت محدودیت‌ها و اسنداد دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا پیش آمده است.

وی در ادامه گفت: امنیت در افغانستان تامین شده‌ است و از نهادهای خارجی می‌خواهیم که بیایند و در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آخوند همچنین افزود که طالبان تمامی شرایط را برآورده کرده و کشورهای اسلامی، باید در به‌رسمیت شناختن طالبان پیش‌قدم شوند.

نخست‌وزیر طالبان تصریح کرد: کشورهایی که این گروه را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، خودشان با اعمال تحریم حقوق بشر را پایمال می‌کنند.

‏مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ طالبان نیز در این نشست با درخواستب رای آزادسازی دارایی‌های افغانستان گفت که سیاست اقتصاد محور طالبان این است که باب جدیدی از روابط میان افغانستان و جهان گشوده شود.

وی تصریح کرد افغانستان پس از این کانون تفاهم و نقطه‌ وصل در عرصه‌ اقتصاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۸

فارق از اینکه طالبان کیست بر جهان اسلام است که با کمک نقدی و معنوی از این کشور اسلامی حمایت کنند و دست در دست هم وحدت و اتحاد را بین آحاد مردم و اقوام مختلف افغانستان با تعیین سرنوشت توسط ملت افغانستان یک حکومت فراگیر و صلح بین تمام قبائل و اقوام ایجاد کنند تا در عرصه بین المللی یک کشور مسلمان که تازه از چنگال شیطان اکبر رها شده مستقل شود.......

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۰۵:۵۴

طالبان یک دولت فراگیرنیست که اورابرسمیت بشناسند؛ اصلاً دولت نیست؛یک رژیم جعلی وخودساختگیِ خودطالبان است که فقط خودشون ؛خودشان راتایید میکنندنه کشورهای دیگرونه مردم افغانستان،دولتی است مثل دولت جعلی صهیونیستی وبعضی شیوخ خلیج فارس.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۶

حاشا وکلّا !!دولت دروغی وجعلی طالبان لایق برسمیت شناختن نیست،اگرطالبان ازاین فرصت طلایی برای تشکیل دولت همه گیرباشرکت خودوهمه ی گروها قدم برندارد؛ برای همیشه طالبان ازلایه های سیاسی واجتماعی افغانستان ؛ برای همیشه کنارزده خواهدشدوبرای همیشه سقوط خواهدکرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۱ ۱۸:۳۱

دولت اشغالی ودورازآراء مردمی درهیچ جای دنبا رسمیت ومشروعیت ندارد، طالبان یک رژبم اشغالی ومستبداست.