• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400102820868
  • خبرنگار : 50163

مدیر انجمن صنعت کفش ایران:

هیدج پایتخت تولید کفش ورزشی بچه‌گانه کشور می‌شود

هیدج پایتخت تولید کفش ورزشی بچه‌گانه کشور می‌شود

ایسنا/زنجان مدیر انجمن صنعت کفش ایران گفت: هیدج پایتخت تولید کفش ورزشی بچه‌گانه کشور می‌شود.

علی لشگری شامگاه دیروز (۲۷ دی‌ماه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی کفش در هیدج با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت این شهر در حوزه کفش فعالیت می‌کنند که این حجم از فعالیت عدد بالایی محسوب می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهر در حوزه تولید نباید توسط مسئولان به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه‌تری باید به صنعت کفش در هیدج وجود داشته باشد، تصریح کرد: صنعت کفش از قدرت رقابت‌پذیری بالایی برخوردار بوده و به اندازه صنعت خودرو می‌تواند اشتغال‌زایی داشته باشد.

مدیر انجمن صنعت کفش ایران با بیان اینکه اشتغال بانوان در صنعت کفش هیدج یک فاکتور بسیار مهم در توسعه به شمار می‌رود، تاکید کرد: این موضوع در سطح کشور شاخص مهمی محسوب می‌شود که در حوزه توسعه نمره به آن اختصاص می‌یابد.

این فعال صنعتی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی به واسطه پویایی صنعت کفش در هیدج از الگویی قوی برخوردار است، افزود: بسیاری از شاغلان صنعتی کفش در هیدج در منازل مسکونی خود مشغول فعالیت در این صنعت هستند.

وی با اشاره به موضوع توسعه سایت تخصصی کفش در هیدج و با بیان اینکه این موضوع تنها بخشی از پازل توسعه این صنعت است، یادآور شد: کیفیت، آموزش، استانداردسازی، طراحی و بازاریابی از فاکتورهای دیگر پازل توسعه صنعت کفش است که در هیدج باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر انجمن صنعت کفش ایران با بیان‌ اینکه در سند توسعه پوشاک و کفش کشور که به تایید وزیر رسیده و در مردادماه ابلاغ و اخیراً نیز در دستور کار اجرا است، یکی از موضوعات مطرح شده، موضوع ساماندهی واحدهای تولیدی کفش در این شهر است، متذکر شد: از نظر اسناد بالادستی این فرصت برای مسئولان دولتی وجود دارد که در این حوزه مطالبه‌گری کنند.

این مسئول، موضوع بیمه را یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت کفش عنوان کرد و گفت: این موضوع با توجه به حساسیت‌های موجود باید از سوی مسئولان و تعاونی‌ها تبدیل به یک مطالب برای حمایت از این صنعت شود، زیرا نباید به صنایع خانگی خرد و کوچک همانند صنایع بزرگ در حوزه بیمه نگری است.

لشگری یکی از دلایلی عمده  فعالیت واحدهای تولیدی کفش ایران در واحدهای صنفی زیر ۲۴ یا ۵۰ نفر را وجود برخی از محدودیت‌ها، از جمله مشکلات بیمه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: در کنار حل همه مشکلات، اتصال این واحدهای کوچک به واحدهای متوسط و بزرگ در کشور نیز از موضوعاتی است که در حوزه تولید کفش به ویژه در هیدج باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا اگر می‌خواهیم صنعت کفش در مسیر شکوفایی قرار گیرد باید به یک جریان زنجیره ارزش متصل شود.

این مسئول  با تاکید بر اینکه صنعت کفش هیدج با تلاش‌ پیشکسوتان دیروز و جوانان امروز در حال پویایی و بزرگ شدن است، بیان کرد: قرار است هیدج به پایتخت کفش ورزشی بچه‌گانه ایران تبدیل شود که با توجه به همین موضوعات لزوم استانداردسازی تولیدات و موضوع زیره‌های طبی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی باید در دستور کار تعاونی‌ها قرار گیرد، زیرا اگر کفش هیدج می‌خواهد حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهد باید برخی از الزامات را رعایت کند.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ سال گذشته مافیای واردات بزرگ‌ترین ضربه‌ را به صنعت کفش ایران  وارد کرده که باعث زمین‌گیر شدن این صنعت در دهه ۸۰ تا ۹۰ شد، خاطرنشان کرد: چند سالی است که صنعت کفش در کشور در حال جان گرفتن بوده و فرصت مغتنمی برای تولیدکننده‌ها است که به هیچ وجه نباید آن را از دست داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha