• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102720348

هشدار نارنجی هواشناسی برای فارس

هشدار نارنجی هواشناسی برای فارس

ایسنا/فارس اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه هشدار نارنجی از وقوع بارش‌هایی در نقاط مختلف این استان با احتمال جاری شدن روان آب واختلال در تردد و برودت هوا، خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان فارس، با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش تدریجی ابر و آغاز بارندگی طی ساعات آتی در نقاط مختلف استان خبر داده و اعلام کرده است که بعداز ظهر امروز دوشنبه ۲۷ دی، احتمال شروع بارش پراکنده در اواخر وقت از سمت غرب فارس وجود دارد.

در این اطلاعیه اعلام شده است که از روز سه شنبه ۲۸ دی، شاهد تدریجی بارندگی در سراسر استان فارس به ویژه نواحی مرکزی، غربی و جنوبی خواهیم بود و روز چهارشنبه ۲۹ دی، مه گرفتگی همراه با کاهش دید، کاهش دما و یخبندان، پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه با یادآوری اینکه پایان بارش‌ها شامگاه سه شنبه ۲۸ دی خواهد بود، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب در رودخانه و مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی و احتمال مسدود شدن معابر کوهستانی برف گیر و احتمال لغو یا تاخیر در پروازها را از مخاطرات احتمالی بارندگی‌ها اعلام کرده است.

برپایه این اطلاعیه از شهروندان سراسر فارس درخواست شده است که از تردد در محورهای مختلف جاده‌ای خصوصا حاشیه رودخانه‌ها، معابر کوهستانی، انجام فعالیتهای کوهنوردی و ... پرهیز کنند.

هواشناسی همچنین به دامداران در خصوص جمع آوری دامها و به کشاورزان نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سرمازدگی به ماشین آلات، تجهیزات و باغ ها و مزارع، هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، استان فارس طی روزهای گذشته نیز شاهد بارش باران و برف در مناطق جنوب، غرب و شمالغرب بود که منجر به انسداد برخی از مسیرهای برفگیر، جاری شدن سیلاب و وارد شدن خساراتی به منازل و مزارع و ... مردم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha