• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400102720046
  • خبرنگار : 50200

قائم مقام کمیته امداد مازندران خبر داد:

افزایش ۶۰ درصدی مددجویان طی ۳ سال گذشته در مازندران

افزایش ۶۰ درصدی مددجویان طی ۳ سال گذشته در مازندران

ایسنا/مازندران قائم مقام کمیته امداد مازندران با اشاره به درآمد ۲۶ میلیارد تومانی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ‏محل صندوق صدقات سطح استان، از افزایش ۶۰ درصدی مددجویان استان طی سه سال گذشته خبر داد.‏

ابوالحسن رنجبر در گفت و گو با ایسنا، تعداد کل صندوق صدقات (خیابانی، خانگی، ادارات و نهادها) در سطح استان ماندزارن را حدود ۳۷۵ هزار صندوق اعلام و اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۶ میلیارد تومان کمک نقدی از محل صندوق صدقات سطح استان جمع آوری شد.

رنجبر با اشاره به کاهش نقدینگی صندوق ها به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده کمتر از وجوه نقد و استفاده فراگیر از کارت های بانکی در اثر شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر، از بکارگیری روش جمع آوری صدقات به صورت الکترونیک خبر داد و افزود: از محسنات پرداخت الکترونیک با کارت های بانکی این است که صدقات سریع تر به دست نیازمندان رسیده و سرقت در آن کاهش پیدا می کند، ضمن اینکه به نیروی انسانی کمتری نیاز است.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار خانواده تحت پوشش، با ارائه تسهیلات خوداشتغالی و ساخت مسکن و راه اندازی بیمه اجتماعی، تحت عنوان خانواده های توانمند شده از چرخه حمایت کمیته خارج شدند گفت: اما در شش ماهه دوم ۹۸ که به افزایش قیمت حامل های انرژی و به دنبال آن تکانه ها و چالش های اقتصادی منجر شد، مجدد آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان افزایش یافت.

قائم مقام کمیته امداد مازندران به تخصیص حدود ۶۰۰ هزار نفر سهمیه به بهزیستی و کمیته امداد کشور طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش تورم از سال ۹۸ اشاره و تاکید کرد: مطابق این سهمیه حدود ۱۷ هزار نفر مددجو به مازندران (بهزیستی و کمیته امداد) اضافه شد.

رنجبر اضافه کرد: در حقیقت تعداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد مازندارن امروز از ۵۲ هزار خانوار در سال ۹۷ به ۸۳ هزار خانوار رسیده است که رقمی معادل ۶۰ درصد یا بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر به جمعیت خانواری ما در این مدت اضافه شد.

وی میانگین نفرات خانوار تحت پوشش کمیته امداد را ۱.۶ درصد یعنی کمتر از ۲ نفر به ازای یک خانوار اعلام و اظهار کرد: در مجموع جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مازندران به بیش از ۱۳۰ هزار نفر می رسد. که شامل ۸۳ هزار خانوار است؛ از این تعداد ۲۸۰۰ یتیم و بیش از ۸۰۰۰ نفر محسنین، نزدیک ۱۶۰۰ دانشجو و طلبه و نیز ۱۲ هزار ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش سطح استان در حال گرفتن خدمات از کمیته امداد هستند.

قائم مقام کمیته امداد مازندران از فعالیت ۴۴۰ مرکز نیکوکاری در استان از مجموع ۸۵۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور یاد و خاطرنشان کرد: این مراکز در حوزه های اشتغال، جهیزیه، دانش آموزی و مسکن و سایر حوزه های حمایتی فعالیت دارند.

رنجبر در پایان تصریح کرد: بخش عمده منابع درآمدی کمیته امداد از سهم بودجه دولتی بود اما در ۲ سال اخیر تغییراتی در بودجه بوجود آمده که طی آن منابع ما به ۲۰ درصد از بودجه دولتی و ۸۰ درصد از بودجه مردمی تغییر یافت که بخش مردمی باید از محل درآمدهای استان تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha