• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102518641
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صمت اردستان:

سرانه مصرف نان اردستان ۹ کیلوگرم است

سرانه مصرف نان اردستان ۹ کیلوگرم است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: سرانه مصرف نان در اردستان بیش از ۹ کیلوگرم است که نسبت به استان، ۳ کیلوگرم بیشتر است.

محمدرضا باقری، عصر امروز (شنبه، ۲۵ دی‌ماه) در کارگروه آرد و نان شهرستان اردستان، اظهار کرد: با بازرسی‌هایی که در دوماه گذشته از نانوایی‌های سطح شهرستان انجام شد، بیشترین تذکر و جریمه‌های صورت گرفته به دلیل تجمع افراد متفرقه در فضای نانوایی است.

وی افزود: تجمع افراد متفرقه در فضای نانوایی یک تخلف صنفی و بهداشتی محسوب می‌شود و نانوایی‌ها پس از تذکر کتبی به کسر سهمیه و حتی تعطیلی واحد محکوم می‌شوند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان، تصریح کرد: با تصمیمی که در وزارتخانه‌های مربوطه انجام شده از این پس متولی رسیدگی و بازرسی و دبیر جلسات آرد و نان واحدهای نانوایی مدیریت جهادکشاورزی هر شهرستان خواهد بود.

تسهیلات بهسازی برای نانوایی‌ها

باقری با بیان اینکه تسهیلاتی به نانوایانی که برای بهسازی و خرید تجهیزات واحد خود به وام نیاز دارند در نظر گرفته شده است، افزود: سقف تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی با پیگیری‌های انجام شده، امسال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: سود این تسهیلات ۱۵ درصد و بازپرداخت آن سه ساله است و نانوایان واجد شرایط برای برخورداری از این تسهیلات باید به اتحادیه‌ها مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های مربوطه به بانک سپه معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: در ابتدای شیوع کرونا رعایت فاصله اجتماعی و عدم دریافت پول نقد و همچنین زدن ماسک و خط کشی صف نانوایی‌ها به خوبی مورد توجه قرار گرفت، اما اکنون مدتی است که باز شاهد تجمع در برخی نانوایی‌ها هستیم و این زنگ هشداری برای تهدید سلامت مردم است.

باقری اضافه کرد: متصدیان نانوایی‌ها باید همچنان از دریافت پول نقد خودداری کنند، زیرا دست به دست شدن پول یکی از عوامل اصلی انتشار کروناست.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان حدود ۸۶ واحد نانوایی یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای فعالیت می‌کنند، گفت: این واحدها ماهانه ۱۰ هزار کیسه آرد ۴۰ کیلویی مصرف می‌کنند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان با اشاره به سرانه مصرف نان در شهرستان اردستان، گفت: به دلیل اینکه شغل اکثر افراد منطقه کشاورزی و دامپروری است و موقعیت جغرافیایی شهرستان، سرانه مصرف نان در اردستان بیش از ۹ کیلوگرم است که نسبت به استان ۳ کیلوگرم بیشتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha