• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400102216240
  • خبرنگار : 71573

مدیرعامل شهر کتاب تاکید کرد

نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است

نمایشگاه مجازی کتاب یک الزام در حوزه نشر است

مهدی فیروزان با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، آن را یک الزام در حوزه نشر توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شهر کتاب بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال گذشته برگزار شد و در فاصله کم طراحی تا اجرا توانست موفق باشد.

او با اشاره به این‌که خانه‌نشینی مردم از عمده‌ترین دلایل استقبال آن‌ها از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بود، گفت: به نظر من بهمن‌ماه زمان خوبی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران است از این رو که با نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه فاصله چندماهه دارد و امکان تولید آثار جدید در این مدت برای ناشران فراهم است.

فیروزان با بیان این‌که اکنون باید تصمیم‌گیری شود که ترکیبی از فعالیت‌ها بر بستر دیجیتال، اقتصاد اینترنتی، کتابفروشی و نمایشگاه فیزیکی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دیگر هیچ یک از این حوزه‌ها را نمی‌توان حذف کرد و باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به افزایش بازار کتاب و جامعه مخاطبان کمک کرد. به‌واقع زندگی ما با خریدها، تفریحات و مطالعات آنلاین و فیزیکی آمیخته شده است و مدیران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ باید در نظر داشته باشند که دیگر نمی‌توانیم بگوییم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به تنهایی برگزار شود یا فقط نمایشگاه فیزیکی کتاب را داشته باشیم. این دو اکنون به صورت ترکیبی همدیگر را تکمیل می‌کنند و مکمل هم هستند که باید از ظرفیت‌های هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه استفاده کرد.

مدیرعامل شهر کتاب به ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره کرد و یادآور شد: با ساز و کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اطلاعات حوزه نشر خیلی زودتر و کامل‌تر به مخاطبان منتقل شد، باید از اقتصاد بازار پیروی کنیم؛ ناشر همیشه باید معرف و مبلغ کتاب خود باشد و در این زمینه قبل از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب باید اطلاعات کتاب‌های خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مهدی فیروزان در پایان گفت: در قوانین اقتصادی، تولیدکننده باید به شیوه‌های مختلف کالاهای خود را معرفی کند تا مخاطب از آن مطلع شود در غیر این صورت نمی‌توان از فروشنده انتظار داشت که چرا کتابی را نفروخته‌اید. شیوه‌های امروز برای معرفی آثار نشر خیلی ساده‌تر و ارزان‌تر از گذشته است؛ ناشران امروز به راحتی می‌توانند با راه‌اندازی صفحه یا کانال در صفحه مجازی، تازه‌های نشر خود را به صورت رایگان و به شکل گسترده تبلیغ کنند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۱۲:۱۳

کتابفروشی های شهر کتاب طرح بسیار ارزنده ای بوده است که با کوشش جناب فیروزان شکل گرفته اما نمی دانم چرا نشرهرمس که ززیر نظر ایشان است نتوانست موفقیتی کسب نماید.