• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400101511025
  • منبع : نمایندگی خوزستان

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر

ایسنا/خوزستان جلسه بررسی طرح تثبیت و استحکام‌بخشی، جداره غربی مجموعه میراث ‌جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر با حضور مدیرکل پایگاه‌های جهانی و ملی برگزار شد.

به ‌گزارش ایسنا، در این جلسه که در محل سالن فجر وزارت میراث‌ فرهنگی در تهران برگزار شد، اعضای شورای تخصصی پایگاه‌ها، مدیرانی از شرکت برق و شرکت آب خوزستان حضور داشتند.

در این جلسه مشاور طرح به ارایه و تشریح ابعاد مطالعات تخصصی شامل برداشت دقیق خصوصیات و مشخصات فنی، ویژگی‌های ژئوتکنیکی و آسیب‌های وارده به موضع پرداخت.

همچنین این مشاور در این نشست به تحلیل و ارزیابی مطالعات انجام‌شده، ارایه روش‌ها و پیشنهادها، حفاظت اضطراری، روش‌های مهار، طرح تثبیت با ملاحظات حفظ اصالت اثر، حداقل مداخله و امکان برگشت‌پذیری و همچنین پیشنهادهای پایش برای خروج از وضعیت اضطراری جداره غربی سازه پرداخت.

در ادامه جلسه، اعضای شورای تخصصی با در نظر گرفتن معیارها و ارزش‌های ثبت‌جهانی مجموعه به بحث و تبادل نظر در خصوص طرح‌های ارایه شده مشاور پرداختند و دغدغه‌های حفاظتی و نحوه دست‌یابی به راهکارهای متناسب‌تر را پیشنهاد دادند.

باتوجه به پیچیدگی و حساسیت موضوع از وجوه مختلف فرهنگی و تاریخی، اهمیت جهانی اثر، ابعاد اجتماعی و فنی، در پایان جلسه و جمع‌بندی آن، فرهاد عزیزی، مدیرکل پایگاه‌های جهانی و ملی، ضمن تأیید بخشی از روند انجام‌شده و راهکارهای تقویت سازه‌ای، خواستار تکمیل مطالعات انجام‌شده با در نظر گرفتن پیشنهادهای جلسه و ضوابط خاص سایت‌های جهانی و براساس بررسی مجدد اصول استحکام‌بخشی سازه‌های تاریخی شد.

بنابر اعلام اداره کل میراث فرهنگی، عزیزی در این نشست گفت: راهکارهای بهسازی دقیق‌تر و متناسب‌تر با در نظر گرفتن تضین پایداری بخش آسیب‌دیده و سازه‌های اطراف مجموعه، ضمن رفع دغدغه‌های اعضای شورا ارایه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha