• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400101410425
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور:

کمبود ۲۹۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی

کمبود ۲۹۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی

ایسنا/اصفهان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان در ۴۴۶ مرکز به مردم خدمت ارائه می‌کند، گفت: ۵۲ درصد از این مراکز تملیکی و بقیه امانی، استیجاری یا مطب هستند، درحالی که بخش عمده‌ای از فضاهای تملیکی نیاز به بازسازی دارد و نزدیک به ۲۹۰ هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

رضا حاج منوچهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان که امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی نزدیک به یک سوم پرونده‌های ارجاعی را در بخش‌های مختلف بررسی می‌کند و پاسخ می‌دهد، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون پرونده در سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی و اظهار نظر کارشناسی شد.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه امسال پزشکی قانونی استان اصفهان با ۲۰۶ پرسنل ۸۵ هزار پرونده را در بخش معاینات بررسی کرد، گفت: پرونده‌های بررسی شده در بخش پزشکی قانونی استان در ۸ ماهه امسال در بخش معاینات ۳ و نیم درصد، در تشریح رشد ۴۳ درصد و در آزمایشگاه ۸۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. پزشکی قانونی استان در معاینات رتبه سوم، در تشریح رتبه چهارم و در آزمایشگاه رتبه هفتم را به‌دست آورده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان در ۴۴۶ مرکز به مردم خدمت ارائه می‌کند، تصریح کرد: ۵۲ درصد از این مراکز تملکی و بقیه امانی، استیجاری یا مطب هستند، در عین حال که بخش عمده‌ای از فضاهای تملیکی نیاز به بازسازی دارد. اگر بخواهیم براساس استانداردها ارائه خدمت کنیم نزدیک به ۲۹۰ هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان اگرچه قطب است اما از ۲۹ مرکز پزشکی قانونی این استان نیز فقط ۸ مرکز تملیکی و ۲۱ مرکز امانی، استیجاری و یا مطب است.

حاج منوچهری با بیان اینکه درحال حاضر چندین پروژه پزشکی قانونی در استان درحال انجام است که باید به‌صورت استانی پیگیری شود، گفت: پروژه پزشکی قانونی کاشان در اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع شد و دو ماه قبل از زمان موعد افتتاح شد، برای پروژه شهید کشوری نیز درحال رایزنی هستیم که ردیف ملی بگیریم، اما در کوتاه مدت باید در استان نیز توجه ویژه‌ای به این پروژه شود.

کامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در ۱۰ سال اخیر شاهد زحمات مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان اصفهان بودم، گفت: عمده بدنه پزشکی قانونی از تیم پزشکی و کارشناسان تشکیل می‌شود که تلاش می‌کنند به بهترین وجه پرونده‌ها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همیشه تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به بهترین نحو انجام می‌دهد، گفت: در دوران کرونا که به معنای واقعی جنگ بود، مدافعان سلامت در میدان بودند و امروز باید از این جامعه حمایت کنیم.

منتظری با بیان اینکه برای حمایت از جامعه پزشکی باید با افرادی که اشتباه کرده‌اند برخورد شود تا بتوانیم از افرادی که درست کار کرده‌اند حمایت کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم قدمی برای بهبود فعالیت‌ها برداریم و این رسالت بزرگی است که حمایت و همراهی همه بخش‌ها را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، علی سلیمانپور، مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید استان اصفهان به انقلاب و نظام اسلامی، گفت: خداوند توفیق داد یک دهه در خدمت این مردم شهید پرور باشم.

وی  افزود: با توجه به ویژگی‌های استان اصفهان، استانداردهای پذیرفتن مسئولیت در این استان نیز بالا است و با ظرفیت و بضاعت ما فاصله زیادی دارد، اما تا جایی که می‌توانستم تلاش خودم را به‌کار بستم با اینکه آنچه انجام شد با آنچه باید انجام می‌شد، فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha