• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400101410323
  • خبرنگار : 50454

پیش‌بینی کاهش دما در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی کاهش دما در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: همچنان فعالیت سامانه بارشی در سطح استان ادامه دارد و در ساعات بعد از ظهر و شب امروز و فردا در بخش‌هایی از استان و به ویژه منطقه کوهرنگ بارش ضعیف برف پیش‌بینی می‌شود همچنین از فردا تا پایان هفته جاری کاهش دمای محسوس در سطح استان انتظار می‌رود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هم‌چنان فعالیت سامانه بارشی در سطح استان ادامه دارد و در ساعات بعد از ظهر و شب امروز و فردا در بخش‌هایی از استان و به‌ویژه منطقه کوهرنگ بارش ضعیف برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز در بخش‌هایی از جنوب استان مانند مالخلیفه، کیار، بروجن و مناطق مرتفع احتمال بارش برف بیشتر است.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: فردا در ساعات بعد از ظهر و شب نیز پیش‌بینی می‌شود در غالب مناطق شمالی استان مانند کوهرنگ، بن، سامان، شهرکرد و بروجن بارش ضعیف برف وجود داشته باشد، همچنین ایجاد کولاک در گردنه‌های استان و کاهش دید نیز انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: اواخر روز چهارشنبه یا ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه سیستم بارشی از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود و کاهش محسوس دمای هوا از فردا تا پایان هفته جاری در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، صبح امروز نیز کوهرنگ با کیمنه دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین ایستگاه استان گزارش شده است.

نوروزی عنوان کرد: در صورتیکه تغییری در الگوهای موجود ایجاد نشود، احتمال دارد اواسط هفته آینده بر اثر فعالیت یک موج ضعیف در سطح چهارمحال و بختیاری بارش‌های گذرا داشته باشیم، همچنین پیش‌بینی می‌شود در تاریخ ۲۳ دی ماه تا حدود ۲۷ یا ۲۸ دی ماه یک سامانه بارشی در سطح استان فعالیت داشته باشد و به تناوب موجب وقوع بارش‌های موثر در استان شود، البته باتوجه به این موضوع که فاصله زمانی زیادی وجود دارد احتمال تغییرپذیری این سامانه وجود دارد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در اثر فعالیت سامانه بارشی اخیر در منطقه کوهرنگ ۲۹ سانتی‌متر برف در این منطقه بر زمین نشست که با احتساب برف موجود از گذشته ارتفاع برف در منطقه کوهرنگ ۳۵ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود اینکه بارش‌ها مخصوصا شب گذشته در منطقه کوهرنگ موثر گزارش شده است، اما نسبت به بلندمدت هفت درصد کاهش بارش در این منطقه ثبت شده همچنین در چهارمحال و بختیاری میزان بارش‌ها تا صبح امروز نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه یعنی از ابتدای سال زراعی جاری تا امروز یک درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha