• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400101410122
  • منبع : نمایندگی همدان

یک سوم وصیت‌نامه سردار سلیمانی درباره ولایت‌مداری است

یک سوم وصیت‌نامه سردار سلیمانی درباره ولایت‌مداری است

ایسنا/همدان یک مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اولین ویژگی مکتب حاج قاسم "ولایتمداری" است، گفت: یک‌سوم وصیت سردار درباره ولایت‌مداری است و خود را سرباز صفر ولایت معرفی می‌کند.

 حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین، در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید بر ترویج مکتب سلیمانی دارند، ضروری است که افرادی را تربیت کنیم که در سطح سردار سلیمانی باشند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین شاگردان مکتب فاطمی، سردار و یارانشان بودن، ادامه داد: امام زمان (عج) با وجود اینکه خود معصوم بوده می‌فرمایند حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار داده‌ام، این یعنی که قیام مهدوی، همرنگ قیام فاطمی و با الگوبرداری از قیام فاطمی است و آن‌ها که امام زمان(عج) را دنبال می‌کنند، باید از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند و یاران امام زمان(عج) کسانی هستند که پیرو آن مکتب فاطمی باشند.

حسینی یمین با اشاره به نزول آیه ۵۴ سوره مائده گفت: این آیه زمانی نازل شد که برخی در جنگ‌ها شرکت نمی‌کردند و در آن به این اشاره‌ شده که «ای کسانی که ایمان آورده اید! هر کس از شما، از آئین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند) خداوند جمعیتی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند » که به‌ محض نزول این آیه پیامبر اکرم (ص) به سلمان اشاره می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یاران امام زمان همان ویژگی‌های سلیمانی‌ها را دارند، به بیان برخی از این ویژگی‌ها پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌ها این است که خدا آن‌ها را دوست دارد و پیامبر اکرم (ص) برای اینکه محبوب خداوند شویم فرمودند که من را اطاعت کنید تا خداوند هم شما را دوست بدارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌یمین ادامه داد: ویژگی دوم یاران امام زمان این است که آن‌ها هم خدا را دوست دارند و دیگر ویژگی آنان این است که در برابر مظلومین متکبر نیستند و فخرفروشی نمی‌کنند.

وی افزود: سردار سلیمانی ذره‌ای تکبر نداشت و می‌گفت بر روی سنگ‌قبرم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی و سنگ‌قبرم نباید با بقیه فرق داشته باشد و کسی که بخاطر خدا تواضع کند، خدا هم او را بالا می‌برد.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این افراد چتر خود را برای همه مؤمنین باز می‌کنند و همین خصوصیت سردار سلیمانی است که باعث می‌شود بگوید آن دختر بدحجاب هم دختر من است و می‌داند که قدم اول در امربه‌معروف و نهی از منکر، محبت است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی دارای جاذبه و دافعه به‌حق بود، گفت: او در سخنرانی‌های خود از رئیس‌جمهور کشور دفاع می‌کرد و با این کار خود به دشمنان می‌فهماند که ما همه یک خانواده هستیم و در برابر دشمن محکم می‌ایستیم.

حسینی‌یمین خاطرنشان کرد: به‌قدری چتر حاج قاسم بزرگ است که همه در آن، جا می‌شوند و انسانی که جاذبه و دافعه خودش را مدیریت می‌کند، نسبت به کافرین شکست‌ناپذیر و نفوذناپذیر بوده و نسب به مؤمنین متواضع است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی سردار شهید سلیمانی اخلاص است، افزود: کسی که اخلاص داشته باشد از سرزنشگران نمی‌ترسد، کسی فقط بخاطر خدا عمل کند نظر دیگران برایش مهم نیست و این‌ها ویژگی حزب‌الله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha