• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400101410003
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز:

سردار شهید قاسم سلیمانی محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان است

سردار شهید قاسم سلیمانی محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی به جایگاهی رسید که محبوب دلهای دردمند سرتاسر جهان شد.

احمدرضا مصطفی قره‌باغی در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که ما در روزگاری به سر می‌بریم که جمعی از مومنین را از نزدیک شاهد بودیم.

وی با اشاره به آیه‌ی ۲۳ سوره احزاب افزود: یکی از مصادیق این آیه سردار شهید قاسم سلیمانی است که به جایگاهی رسید که محبوب دلها شد؛ نه محبوب دل یک کشور بلکه در سرتاسر جهان و هر جایی که دل دردمندی وجود داشته باشد بنابراین باید به عهد و پیمانی که این شهید با خدا داشت، توجه کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بنده‌ی حقیر قطعاً در جایگاهی نیستم که در این راستا سخنی داشته باشم و باید به سخنان هم‌رزمان این بزرگوار گوش جان سپرد و مسیر را شناخت لذا تنها به یک جمله از این شهید اکتفا می‌کنم «باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، آن کس که باید ببیند، می‌بیند».

مصطفی قره‌باغی تاکید کرد: این سخن بسیار گهربار و ارزشمند است مخصوصا برای مسئولین که باید توجه داشته باشند به چه میزان از اقدامات آنها در جهت دیده شدن بوده و به چه میزان در جهت رضای خداوند است.

وی بیان کرد: باید اقدامات و نیات خود را مطابق با این سخن انجام داده و شهید قاسم سلیمانی را الگو و اسوه‌ی خود قرار دهیم.

شهید قاسم سلیمانی مظهر و تجلی توحید واقعی بود


یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب این بود که فرمودند سردار یک شخص نیست بلکه یک مکتب است لذا موظف هستیم جامعه را از نگاه فردی به سمت شخصیت سردار برده و از او مکتب ایجاد کنیم.

حجت الاسلام مجتبی نظری ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی باید اصول داشته باشد، مکتبی که اصول نداشته، معنایی ندارد؛ مکتب سلیمانی از رفتار، گفتار و وصیت نامه‌ی ایشان تشکیل شده است.

وی افزود: در مکتب سلیمانی آن چیزی که اهمیت داشته و بسیار مهم است، توحید سلیمانی است که در وصیت نامه‌ی خود ایشان نیز به آن اشاره شده و نکته اول همین است.

وی خاطرنشان کرد: توحیدی که در ایشان جلوه کرد با توحیدهای دیگر تفاوت دارد به گونه‌ای که در عملیات کربلای پنج سردار می‌گوید خدا را دیدم که این دید با چشم نبوده بلکه با دل و معرفت است؛ اگر توحید مکتب سلیمانی به درستی تبیین شود پی می‌بریم که این همان توحیدی نیست که ما در نماز به زبان می‌آوریم.

حجت‌الاسلام نظری یادآور شد: شهید قاسم سلیمانی به خانواده‌های شهدا ارزش بالایی قائل بود به گونه‌ای که صدای پدر و مادر شهید را مانند صدای تلاوت قرآن می‌دانستند که دل‌ها را آرام می‌کند.

وی با بیان اینکه اهل سنت مدیون سردار شهید قاسم سلیمانی هستند، گفت: وحدتی را که سردار سلیمانی درخت آن را کاشت، سبب وحدت میان شیعه و سنی شد؛ اگر اصول و فروع این شهید را تبیین کنیم به نتایج بسیار خوبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: بسیاری از واقعیت‌ها و خاطرات سردار سلیمانی گفته نشده و زمان می‌برد تا آشکار شوند بنابراین عملیات ایشان نباید دفن شود بلکه باید ثبت شده و به گفتمان تبدیل شود.

این کارشناس مذهبی در پایان تاکید کرد: باید وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی را در بین جوانان تبیین شود و رفتار و گفتار ایشان و همچنین وصیت نامه‌ی ایشان به نرم افزاری تبدیل شده و در اختیار جوانان قرار داده شود تا در آینده سلیمانی‌ها را تحویل جامعه دهیم.

سردار شهید قاسم سلیمانی محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان است

سردار شهید قاسم سلیمانی محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان است

سردار شهید قاسم سلیمانی محبوب دل‌های دردمند سرتاسر جهان است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha