• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400101309345
  • خبرنگار : 71129

سوگند قانونگذاران "صرفا میهن‌پرست" در پارلمان هنگ‌کنگ

سوگند قانونگذاران "صرفا میهن‌پرست" در پارلمان هنگ‌کنگ

قانونگذاران در پارلمان جدید "صرفا میهن پرست" هنگ کنگ امروز (دوشنبه) سوگند وفاداری یاد کردند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این مراسم ادای سوگند برای نخستین بار در پی روند انتخاباتی جدید که اپوزیسیون دموکراسی خواه هنگ کنگ در آن حضور ندارند، انجام شد.

در مراسمی مملو از نمادهایی که واقعیت‌های سیاسی جدید هنگ کنگ را منعکس می‌کند، ۹۰ قانونگذار در پارلمانی که نشان سنتی هنگ کنگ با نماد چین جایگزین شده بود، سوگند یاد کردند.

کری لام، مدیر اجرایی این دولتشهر در این مراسم سوگند حضور داشت. دولت او دیگر به مواجهه با مخالفت معنادار از سوی قانونگذاری مخالف نیازی ندارد.

چین، پس از یک سری اعتراضات خشونت بار حامی دموکراسی که در ۲۰۱۹ در این دولتشهر برگزار شد، یک سری اقدامات را در پیش گرفت و با وضع قانون جدید امنیت ملی چنین مخالفت هایی را مجرمانه قلمداد می‌کند.

انتخابات هم بر اساس این قوانین جدید ماه گذشته میلادی برگزار شد.

تمامی کاندیداها وفاداری سیاسی خود را به چین اعلام کرده و تنها ۲۰ کرسی از ۹۰ کرسی به صورت مستقیم انتخاب شدند؛ در حالی که مابقی از سوی کمیته‌های حامی پکن انتخاب شده‌اند. در نتیجه این نهاد قانونگذار در هنگ کنگ اکنون سیاستگذارانی حامی و وفادار به پکن دارد و از هرگونه عناصر ضد چینی عاری است.

از زمان آغاز سرکوب‌ها، بسیاری از فعالان حامی دموکراسی در هنگ کنگ در زندان به سر می‌برند، یا به خارج گریخته یا سیاست را ترک گفته‌اند.

منتقدان از جمله بسیاری از کشورهای غربی می‌گویند که پکن از وعده‌هایش در قبال هنگ کنگ شامل آزاد بودن این دولتشهر و خودمختاری آن پس از برگشت از حکمرانی انگلیس در ۱۹۹۷ سر باز زده است.

در این میان، ۸۹ تن از ۹۰ قانونگذار در بیانیه‌ای مشترک از یورش پلیس امنیت ملی هنگ کنگ و دستگیری اصحاب رسانه‌ای حامی دموکراسی در این دولتشهر حمایت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha