• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400101107637
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

برنامه‌های فرهنگی مشهد در دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی

برنامه‌های فرهنگی مشهد در دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگداشت دهه فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در هشت بخش تشریح کرد.

یوسف اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد در بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: برنامه‌های معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که از جمله آن‌ می‌توان به راه‌اندازی ایستگاه مقاومت اشاره کرد. در این برنامه یادمانی موقت از تصاویر و زندگی شهید سلیمانی به همراه رویدادهای جانبی در منطقه ۱۰ شهری برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری یادواره شهید سلیمانی با مشارکت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگسراها برنامه‌ریزی شده است. در بخش مسیر حماسه علاوه بر برپایی ایستگاه در ضلع شرقی میدان ۱۵ خرداد سه دیوارنگاره از شهید سلیمانی و شهدای مقاومت رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: در بخش شهر سلیمانی‌ها نیز سرودهای مقاومت در ایستگاه‌های مترو اجرا خواهد شد. به علاوه در بخش منشور سلیمانی نیز مسابقه کتابخوانی با موضوع وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود. در بخش حسینیه کودک هم ارائه بسته خدمات به تشکل‌ها جهت برپایی خیمه حاج قاسم در نظر گرفته شده است.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در بخش دیگری با عنوان قهرمان من مشارکت‌هایی با ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی انجام خواهد شد. همچنین رونمایی از سردیس حاج قاسم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، فضاسازی ویژه خیابان‌های شیرازی و امام رضا(ع) و اکران شهری در بیلبوردها، استرابوردها و قاب‌های عکس انجام شده است. علاوه بر این‌ها چاپ پوستر به تیراژ ۸۰ هزار عدد و برگزاری تور دانش‌آموزی شهید طه اقدامی ویژه است که برای بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی در معراج شهدا برنامه‌ریزی شده است. به علاوه بخش مسابقه روایت نیز ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم انجام می‌شود.

عقیل قدرتی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در هفت عنوان اظهار کرد: در بخش نخست تحت عنوان در سوگ حبیبه خدا، فضاسازی معابر اصلی و محوری به همت هیات‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفته است. در بخش به یاد سردار دل‌ها نیز ۱۷۰ مراسم یادواره شهید در ۱۷۰ محله به یاد سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش دیگری تحت عنوان ریحانة‌النبی(س) مشارکت‌هایی در برگزاری نمایشگاه‌های ایام فاطمیه در نقاط مختلف شهر انجام خواهد شد. در بخش بانوی آفتاب نیز با هیات‌های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری در سطح شهر مشارکت می‌شود. 

قدرتی اضافه کرد: در بخش دیگری با عنوان معبر فاطمی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به همراه فضاآرایی ۲ معبر منتهی به حرم مطهر رضوی(میدان ۱۵ خرداد و میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی) با مشارکت و حضور هیئات مذهبی برگزار خواهد شد. همچنین در بخش جلوه‌های فاطمی نیز تجلیل و تقدیر فرزندان موفق از مادران خود و گرامیداشت شان و مقام والای مادران فاطمی توسط فرزندان موفق در عرصه‌های مختلف مذهبی، علمی و... در ایام فاطمیه برنامه‌ریزی شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: در بخش بانوی آب و آیینه نیز رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در مناطق گوناگون شهر شامل مراسم عزاداری، سوگواری، چهارپایه‌خوانی، سخنرانی، همایش و... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha