• شنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400101107237
  • خبرنگار : 50444

رشد ۲.۶ برابری فروش محصولات پتروشیمی خراسان شمالی

رشد ۲.۶ برابری فروش محصولات پتروشیمی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: فروش محصولات پتروشیمی استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رشد ۲.۶ برابری داشته است.

علیرضا بابازاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این واحد صنعتی طی ۹ ماه امسال، ۱۰۸ میلیون دلار انواع محصول صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بخش ارزش فروش ارزی و ریالی با رشد بیش از ۲.۶ برابری همراه است.

وی افزود: تا پایان ۹ ماه امسال در سه محصول اصلی آمونیاک ۲۷۵ هزار تن اوره ۴۷۰ هزار تن و ملامین ۱۷ هزار تن تولید داشته‌ایم که این ارقام معادل ۱۱۵ درصد از برنامه تولید است و ۱۵ درصد بیشتر از میزان برنامه‌وبودجه پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره پتروشیمی خراسان گفت: پتروشیمی خراسان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فرصت شغلی داشته است.

وی افزود: شهریور امسال نخستین محموله از اوره پتروشیمی خراسان به میزان ۵۰۰ تن در رینگ صادراتی سازمان بورس ایران عرضه شد.

بابازاده ادامه داد: این اقدام باهدف ایجاد شفافیت حداکثری در عرضه‌ها، عمومیت بخشیدن بیشتر به فروش و کشف قیمت‌های مطلوب انجام گرفت.

عضو هیئت‌مدیره پتروشیمی خراسان تاکید کرد: شرکت‌هایی که در رینگ صادراتی سازمان بورس عضویت دارند می‌توانند نسبت به خریداری محصول اوره اقدام نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی نیروها متقاضی اجرای پروژه‌های توسعه‌ای هستند، گفت: بااین‌وجود تاکنون برخی از سهام‌داران به دلایل مختلف از قبیل کمبود آب و نبود سودآوری از آن استقبال نداشته‌اند که این امر مانع کار بوده است.

بابازاده با تعریف جامعی از سهام‌داران پتروشیمی خراسان تصریح می‌کند: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار پتروشیمی خراسان هلدینگ سرمایه‌گذاری نفت گاز و پتروشیمی تأمین "تاپیکو" از هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی "شستا" است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان می‌افزاید: شرکت پترو فرهنگ، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و سهام‌داران حقیقی از دیگر سهام‌داران این مجتمع اقتصادی هستند.

بابازاده گفت: به معنای واقعی سهام‌داران این مجموعه عظیم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به اقشار مختلف مردم اعم از کارگران بیمه تأمین اجتماعی، فرهنگیان، بازنشستگان نیروهای مسلح و مردم عادی هستند که چیزی حدود ۵۰ میلیون نفر به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم در این بنگاه اقتصادی سهم داشته و از عواید آن سود می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در پتروشیمی تاکید کرد و گفت: باید در آینده نزدیک این شرکت‌ها به‌شتاب دهنده‌های بزرگی در حوزه دانش تبدیل شوند و جوانان نخبه در این زمینه به کار گرفته شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha