• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400100704931
  • خبرنگار : 50046

چرا قیمت اجاره بهای واحدهای تجاری در شهر بجنورد بالا است؟

چرا قیمت اجاره بهای واحدهای تجاری در شهر بجنورد بالا است؟

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: میزان اجاره بهای واحدهای تجاری در بجنورد نسبت به مناطق هم تراز این شهر بسیار بالاتر است.

مهدی امیدوار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد واحدهای تجاری در خراسان شمالی از تعداد تقاضاکنندگان کمتر است، اظهار کرد: زمانیکه نظام عرضه و تقاضا به هم می ریزد، سبب می شود تا رقابت بیشتری برای گرفتن واحدهای تجاری ایجاد شود که نتیجه آن افزایش قیمت اجاره واحدهای تجاری است.

وی افزود: از سوی دیگر در بسیاری از شهرها نمایشگاه ها و روز بازارهایی ایجاد شده که موجب می شود تا بسیاری از کسبه در آنجا دور یکدیگر جمع شوند و همین امر موجب خالی شدن تعداد واحد تجاری بیشتری می شود.

امیدوار به صنوف آلاینده یا مزاحم نیز اشاره کرد و ادامه داد: اگر این صنوف از داخل شهر جمع آوری و به خارج شهر منتقل شوند بسیاری از واحدهای تجاری در شهر بجنورد تخلیه شده در نتیجه رقابت برای گرفتن یک واحد تجاری کمتر و بهای اجاره نیز کمتر می شود.

وی تصریح کرد: بازار اصلی بجنورد در حال حاضر متاسفانه به خیابان طالقانی کشیده شده و همه تصور می کنند برای اینکه فروش بیشتری داشته باشند باید در این خیابان یک مرکز تجاری را اجاره و یا خریداری کنند و کاسب ها سعی می کنند با هر قیمتی که شده در این خیابان واحد تجاری را برای خود بگیرند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: تا زمانیکه بازارچه، بازار روز، پاساژ در بجنورد ساخته نشود مشکل بالا بودن اجاره واحدهای تجاری وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد از کسبه های خراسان شمالی مستاجر هستند، گفت: در این شهر برای مغازه چوب می زنند و هر کسی که پول بیشتری داد واحد تجاری از آن او می شود و از سوی دیگر متاسفانه هیچ حساب و کتابی برای افزایش نرخ ها نیست و هر کس واحد تجاری را با هر قیمتی که می خواهد، می فروشد و یا اجاره می دهد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha