• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400100704837
  • خبرنگار : 71610

اسرائیل ۲ قانون علیه اسرا و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی به تصویب رساند

اسرائیل ۲ قانون علیه اسرا و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی به تصویب رساند

منابع خبری از تصویب نهایی دو قانون در پارلمان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و اسرای فلسطینی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، مجمع عمومی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) امروز (سه‌شنبه) در خوانش دوم و سوم، دو پیش‌نویس قانون پیشنهادی دولت تل‌آویو علیه فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و اسرای فلسطینی را تصویب کرد تا بدین ترتیب تبدیل به قانون شوند.

طبق این گزارش، این دو قانون بر الزام مشارکت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در کنار پلیس در سرکوب تظاهرات شهروندان عرب ساکن اراضی و همچنین کمک نیروهای ارتش به پلیس در سرکوب اسیران "سیاسی" فلسطینی در زندان‌های این رژیم اشغالگر تاکید دارند.

خبرگزاری سما در این رابطه گزارش داد که قانون مربوط به زندان‌ها شامل تمدید یک ساله وضعیت فوق‌العاده زندان‌ها و استقرار سربازان بیشتر در آنها در این مدت می‌شود و هدف از آن تحت فشار قرار دادن بیشتر اسیران فلسطینی است.

طبق این گزارش، قانون دوم به ارتش رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد یگان‌هایی را برای تقویت پلیس و نیروهای امنیتی این رژیم در موارد لازم اعزام کند.

پیش‌نویس این دو قانون با ۵۶ رأی موافق در مقابل ۵۴ رأی مخالف تصویب و تبدیل به قانون شدند.

طبق این گزارش، نکته مهم در آرای موافق این دو قانون؛ رأی مثبت منصور عباس، رئیس فهرست یکپارچه عرب‌ها به آن است که انتقاد دیگر نمایندگان عرب کنست را به همراه داشته و آنها اعلام کردند که اگر عباس نیز مانند آنها با تصویب این دو قانون مخالفت می‌کرد، آرای مخالف و موافق برابر می‌شد و این دو قانون به تصویب نمی‌رسیدند.

کنست چهاردهم ماه جاری میلادی این دو پیش‌نویس قانون را در خوانش نخست تصویب کرده بود.

طبق گزارش رسانه‌های عرب زبان، تصویب این قانون‌ها به معنای اجرایی کردن هشدارهای ارتش رژیم صهیونیستی و آمادگی آن برای مقابله با هرگونه تظاهرات و تنش در مناطق محل سکونت فلسطینی‌ها در داخل اراضی اشغالی در صورت وقوع جنگ جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha