• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092419129
  • خبرنگار : 71496

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین: موافقت کنست با سه قانون علیه اسرا جنایت جنگی است

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین: موافقت کنست با سه قانون علیه اسرا جنایت جنگی است

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین تاکید کرد، موافقت کنست با سه قانونی که علنا ملت عربی و اسرای فلسطینی را هدف قرار داده، در سطح جنایت جنگی است و مسؤولان رژیم صهیونیستی باید محاکمه شوند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، حسن قنیطه، رئیس کمیته مدیریت امور اسرا و آزادگان فلسطینی در استان‌های جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد: آزار رساندن به اسرا و خانواده‌های آنها و تصویب قوانین و ارائه پیش‌نویس‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی‌شده در سطح داخلی و بین‌المللی به تبلیغاتی ارزان برای مقامات رژیم اشغالگر تبدیل شده‌اند.

قنیطه اظهار کرد: موافقت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با سه قانونی که علنا اعراب و اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم را هدف قرار داده‌اند، اقدام خطرناکی علیه اسرا و زندانیان است.

رئیس کمیته مدیریت امور اسرا و آزادگان فلسطینی در استان‌های جنوبی گفت: در چند سال اخیر دولت‌های پیاپی (رژیم صهیونیستی)، قوانین و دستگاه قضایی (این رژیم) و نمایندگان کنست و نیز خبرنگاران و مسؤولان امنیتی سیاستی خصمانه، افراطی و تحریک‌آمیز را علیه اسرا در پیش گرفتند، دادگاه‌های اسرائیل نیز اقدامات متعددی چون شکنجه در روند تحقیقات، حکم‌ها و قوانین بازدارنده علیه اسرا و مجازات‌های غیرمنطقی و بر خلاف قوانین بین‌المللی حقوق بشر و توافقنامه‌های بین‌المللی را در پیش گرفتند.

او افزود: کنست در جلسات خود به قانون تغذیه اجباری و قانون شالیت که اسرا را از بیشتر حقوق انسانی‌شان محروم می‌کند، رای مثبت داد و بر اساس آن دستگاه‌های امنیتی ملاقات‌ها را برای زندانیان ممنوع کردند، در ادامه نیز قانون محرومیت اسرا از تحصیلات دانشگاهی با پیشنهاد شارون گال، نماینده سابق کنست تصویب شده و با پیشنهاد گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی قانون محرومیت اسرا از داشتن تلفن همراه به تصویب رسید.

قنیطه در پایان بیانیه یاد شده، از تصمیم‌گیرندگان و ادارات رسمی در اتحادیه اروپا، پارلمان‌های مختلف و دادگاه‌های بین‌المللی خواست برای نجات جان اسرای فلسطینی زندان‌های رژیم صهیونیستی و محاکمه سران این رژیم اشغالگر که خواستار قتل و اعمال محدودیت علیه اسرا هستند، وارد عمل شده و از مدیریت زندان‌های این رژیم بخواهند از سیاست‌های نژادپرستانه خود علیه اسرا دست بردارند و همچنین ناقضان حقوق بشر را که جرائمشان به سطح جنایات جنگی رسیده، برای محاکمه معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha