حجتالاسلام محمدجواد زهرایی در صحن علنی شورای شهر قزوین، تصریح کرد: مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی سیاستگذاریهای جدیدی را اعمال کرده است، رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مسئله گفتمان سازی است، ما در سازمان تبلیغات اسلامی تصدیگری فراوانی داشتیم و خود سازمان مراسم و جلسات زیادی را برگزار میکرد اما این کار اصلی سازمان نبود.
وی افزود: مردمی سازی تبلیغ و حوزه فرهنگی دغدغه جدی دیگر در گام دوم سازمان تبلیغات اسلامی است، بعد از دفاع مقدس کمی مردم را از مسئولیتهای فرهنگی و اجتماعی دور کردیم و نتیجه آن این شد که مردم از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی فاصله گرفتهاند و سازمانهایی اقدامات را بر عهده گرفتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته عامدانه هیچگونه از فعالیتها را با آرم سازمان تبلیغات انجام ندادیم و تلاش کردیم قرارگاهها و جریانات مردمی جایگزین سازمان تبلیغات شوند مانند قرارگاه شهید سلیمانی که در دوران کرونا فعالیت کرد.
وی یادآور شد: ما باید گفتمانی در سطح شهر ایجاد کنیم که مردم و مسئولین به یک نگاه مشترک برسند، برای رسیدن به این گفتمان باید از ابزار مختلفی استفاده کرد که یکی از آنها تبلیغات محیطی است، طبق نظرسنجی صورت گرفته در سطح کشور ۲۰ درصد مردم جامعه اطلاعات دینی و مناسبتهای مذهبی را صرفاً از روی تابلوهای شهری متوجه میشوند، تابلوهای شهری برگ برنده هر شهری در فرهنگسازی و تأثیرگذاری است.
زهرایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تابلوهای شهری قزوین در حوزه محتوایی قوی نیست، بیشترین و زیباترین تابلوهای شهری در قرق آرایشگاههای زیبایی قرارگرفته است، نیاز است طراحیهای شهری مردمیتر شوند تا جریانات مردمی با دیدن تولیدات خود در تبلیغات محیطی تقویت شوند، دیوارنگارهها نیز ابزارهای تأثیرگذاری هستند که باید در قزوین موردتوجه قرار بگیرند.
وی اظهار کرد: برآوردها اینگونه است که هیچ فکر مستمر آیندهنگرانهای در محتوای تابلوهای شهری قزوین وجود ندارد، باید این سؤال را پرسید که تابلوهای شهری ما در یک سال گذشته قرار بود چه چیزی را برای تأثیرگذاری در شهر مطرح کنند و خط فکری مشخصی را برای آن در نظر بگیریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید موردتوجه قرار بگیرد شهر دوستدار مادر و فرزند است تا شهر برای ورود مادر و فرزند مناسبسازی شود، ایجاد فضای مادر و کودک در سطح شهر، مساجد، بوستانها و وسایل حملونقل عمومی و اختصاص خدماتی ویژه شهرداری به بانوان صاحب فرزند مانند بلیط های نمایشگاهها، سینما و گالریها بهتر است که در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: همچنین قرار است برای نوجوان دختر مرکز «بهدخت» را راهاندازی کنیم چراکه در حال حاضر دختران نوجوان قزوینی مکان برای گذراندن اوقات فراغت ندارند، این مرکز یک مجتمع دخترانه و زنانه است که محیط امنی را برای دختران ایجاد میکند و در قالب آموزشی و مهارتی جذابیتهای برای دختران به همراه دارد، شهرداری میتواند میزبان این طرح شود و امکانات لازم را در اختیار ما قرار دهد ما نیز محتوا تولید میکنیم.
زهرایی یادآور شد: ما نمیخواهیم اقدامات خو را در پوشش شهرداری انجام دهیم بلکه وظایف خود را انجام میدهیم، اما برای این کار نیاز به همراهی شهرداری داریم، فراموش نکنیم که همه ما باید بهواسطه کمکاریهایی که درگذشته داشتیم توبه کنیم.
انتهای پیام
نظرات