• شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400100402037
  • خبرنگار : 99999

قدردانی رئیس جمهور آلمان از اکثریت خاموش

قدردانی رئیس جمهور آلمان از اکثریت خاموش

فرانک والتر اشتاین‌مایر در پیام کریسمس، مردم را به همیاری و پرهیز از تشدید اختلاف در بحران کرونا دعوت کرد. او گفت درست است که در یک دموکراسی همه هم‌نظر نیستند اما نباید فراموش کرد که همه در یک کشور به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن کریسمس، شهروندان را به تعامل مسالمت‌جویانه در مسائل مورد اختلاف دعوت کرد. او با اشاره به تداوم دو ساله پاندمی کرونا، بیان حس ترس و ناامنی را امری دانست که هیچ کس نباید از آن منع شود: «اما مهم این است که چگونه در این باره صحبت کنیم.»

او از نومیدی، تحریک‌پذیری، بیگانگی و پرخاشگری آشکار در طول دو سال گذشته یاد کرد و افزود: «درست است که در یک دموکراسی همگان هم‌عقیده نیستند، اما باید به یاد داشته باشیم که ما همه در یک کشوریم و پس از پاندمی هم باید با یکدیگر زندگی کنیم.»

اشتاین‌مایر در این پیام از "اکثریت عموما خاموش" شهروندان که ماه‌هاست مسئولانه و محتاطانه عمل می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: «در این برهه بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر وابسته‌ایم و نیاز به همبستگی داریم.»

اشتاین مایر گفت دولت مسئول جان و زندگی شهروندان است اما این وظیفه را نمی‌تواند به تنهایی و بدون همیاری عمومی انجام دهد: «دولت به ندرت این‌گونه سخت به چالش کشیده شده است؛ این امر مستلزم همیاری کارشناسان، پزشکان، پرستاران، مجریان قوانین و کارکنان ادارات مختلف است. آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا اقدامات و تدابیر خود را با تازه‌ترین یافته‌ها و راه‌کارها سازگار کنند و از اشتباهات درس بگیرند.»

رئیس جمهور آلمان افزود دولت نمی‌تواند برای مردم ماسک بگذارد یا برایشان واکسن بزند؛ بلکه خود افراد باید در این زمینه کمک کنند.

تظاهرات مخالفان مقررات کرونا در شهرهای آلمان، اخیرا رادیکال‌تر شده و با بروز خشونت و درگیری با پلیس توام است. در تازه‌ترین نمونه، شهر مونیخ شاهد اعتراضات پنج هزارنفری مخالفان بود که ماسک نزده بودند و فاصله فیزیکی را نیز رعایت نمی‌کردند.  بربل باس، رئیس پارلمان سراسری آلمان رادیکال شدن راهپیمایی‌ها را "تهدیدی علیه دمکراسی" خوانده است.

اشتاین‌مایر در پیام کریسمس، ضمن اشاره به بازگشت نیروهای آلمانی از افغانستان، از آشفتگی‌های جهان سیاست از جمله در شرق اروپا نیز ابراز نگرانی کرد.

او در عین حال، همبستگی عظیم مردم با قربانیان سیل تابستان و تعهد داوطلبانه شهروندان برای کمک‌رسانی را ستود. اشتاین‌مایر در پایان به گذار دمکراتیک آرای عمومی در انتخابات فدرال پرداخت او گفت: «اینک مردم با امید و کنجکاوی به دولت جدید که برنامه‌های وسیعی ارائه داده می‌نگرند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha