• چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400100100280
  • منبع : نمایندگی سمنان

تثبیت مالکیت بیش از 8 میلیون از اراضی ملی در استان سمنان

تثبیت مالکیت بیش از 8 میلیون از اراضی ملی در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تثبیت اسناد مالکیت بیش از 8 میلیون از اراضی ملی و دولتی در این استان خبر داد.

جعفرمرادی حقیقی در جلسه کارگروه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه اراضی و منابع طبیعی اظهار کرد: از کل مساحت 9میلیون و 368هزار هکتاری استان سمنان ،حدود 8میلیون و صدهزار هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت شده است و حدود 7 میلیون و 100 هزار هکتار سند تک برگی با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان صادر گردیده است .

وی گفت: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی ، اصلاح نقشه ‌های سنواتی توام با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: با توجه به همکاری فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان درخصوص اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر)  اراضی ملی و دولتی در سطح استان و با در نظر داشتن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شده و انعقاد قرار دادهای اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 1399 و به منظور بررسی روند اجرائی آن و نیز در ادامه جلسات و نشست های تخصصی با حضور مدیران کل و کارشناسان مربوطه هر دو اداره کل و با حضور نمایندگان شرکت‌های مهندسین مشاورین طرف قرارداد جلسه ای به همین منظور برگزار گردید.

وی گفت: با توجه به اینکه قسمت اعظم پلاک های قراردادهای منعقده در سال  1399 نهایی شده است، درخصوص مسائل و مشکلات باقیمانده پلاک‌ها به خصوص در محدوده شهرستان دامغان بحث و تبادل نظر و مقرر شد تا پایان سال جاری مطابق برنامه زمان‌بندی، کاداستر پلاک‌های مزبور نهایی گردد.

بهمن اسدی معاون اداره کل ثبت اسناد واملاک استان سمنان نیز در این جلسه از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به عنوان اولین دستگاه فعال در فرآیند کاداستر اراضی استان یاد کرد و از دستگاههای اجرایی استان خواست: تا از تجربیات اداره کل یاد شده بهره برده و در اسرع وقت و تا پایان امسال نسبت به کاداستر اراضی تحت ماکیت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha