• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۱:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400092923169
  • خبرنگار : 50477

یک روز بعد از گزارش ایسنا؛

استاندار گلستان با ۶ وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

استاندار گلستان با ۶ وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

ایسنا/گلستان با گذشت تنها یک روز پس از گزارش ایسنا از زندگانی محمدحسام کیانی نوجوان کتاب فروش عزتمند گرگانی، استاندار گلستان از وی برای دیدار و دلجویی دعوت کرد و برای جبران رفتار نگهبان استانداری حدود دو ساعت پیگیر مشکلات این نوجوان شد.

روز گذشته بود که گزارشی از زندگانی یک نوجوان عزتمند کتاب فروش گرگانی بر روی خروجی خبرگزاری ایسنای گلستان رفت و در این گزارش محمدحسام کیانی از زندگانی سختش گفت که با عجین شدن با کتاب شیرین شده بود، از تلاشهایش برای ترویج کتابخوانی و گلایه هایش از بی توجهی مردم به فرهنگ و کتاب. اما یکی از گلایه های او مبنی بر عدم اجازه ورود نگهبان استانداری به این نوجوان کتاب فروش باعث شد تا استاندار گلستان بلافاصله بعد از خواندن گزارش طی تماسی با خبرگزاری ایسنا خواستار دیدار با این نوجوان و دلجویی از او و رفع مشکلاتش شود. اقدامی که هم سریع و به هنگام بود و هم نشان داد می توان مسئول بود  اما به لایه های زیرین شهر و رخدادهایی که رسانه ها به عنوان بازوی توانمند جامعه و چشم تیزبین مردم منعکس می کنند توجه کرد.

به هر تقدیر در این دیدار که به دعوت دکتر علی محمد زنگانه -استاندار گلستان- برگزار شد محمد جواد کیانی با حضور در دفتر استاندار با وی دیدار و گفت و گو کرد. دیداری سرشار از مهربانی و صمیمیت که البته مناعت طبع و بزرگ منشی محمد حسام استاندار گلستان را نیز به وجد آورده بود.

استاندار گلستان با 6 وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

محمدحسام در این دیدار که حدودا دو ساعت به طول انجامید دو بار استاندار گلستان را غافلگیر کرد و به نوعی باز هم ابتکار عمل را دست گرفت و نقطه عطف این جلسه را نیز او با نگاهی عمیق و انسانی رقم زد و برای دقایقی حاضرین در جلسه را وادار به تشویق خود کرد.

ابتدا استاندار گلستان با دلجویی از این نوجوان پرتلاش گرگانی بابت اتفاق رخ داده و عدم اجازه ورود به استانداری توسط همکارانش، دستور داد از این پس با هماهنگی مدیرکل حوزه استاندار محمدحسام هر چند روز یکبار برای فروش کتاب و ارائه مشاوره کتابخوانی به کتاب دوستان به استانداری برود.

محمدحسام یکبار دیگر داستان پر رمز و راز زندگی اش را برای استاندار تعریف کرد و از علاقه اش به مادر و خانواده اش گفت، خانواده ای که هر چند نتوانست به دلیل فشار اقتصادی همچون سایر خانواده ها امکانات رفاهی را برای وی فراهم کند اما به گفته محمدحسام، در تربیت و آموختن مهربانی با مردم هیچ کوتاهی نکرده اند.

استاندار گلستان با 6 وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مصاحبه محمد حسام با خبرگزاری ایسنا گلستان را خوانده است، ادامه داد: دوست دارم بدون هیچ گونه ترحم و هیجان زدگی به عنوان یک انسان کتاب دوست و علاقه مند به انسانهای فرهیخته ضمن دوستی با محمد حسام از ظرفیت او برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گلستان بهره ببرد.

استاندار گلستان ابتدا دستور داد با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش محمد حسام در هر مدرسه ای که دوست دارد مجددا ثبت نام کرده  و برای حبران عقب ماندگی اش در ترم گذشته با همکاری جهاددانشگاهی و آستان قدس رضوی چند معلم خصوصی و یک مشاور روند تحصیلی وی را شتاب دهند.

دکتر علی محمد زنگانه یک دستگاه تبلت را به جهت امکان استفاده محمد حسام از شبکه اجتماعی شاد و آموزش های غیرحضوری به صورت شخصی به وی هدیه کرد و همچنین دستور داد وی با حضور در انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر تعداد کتاب مورد نظر که به نظر او به درد مردم می خورد دریافت کند.

وی با ارائه دستوری به اداره کل بازرسی استانداری خواستار اعطای وام ۱۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه به منظور خرید کتاب از انتشارات مورد نظر این نوجوان کتاب دوست شد و از طرفی دستور داد طی مکاتبه ای به تمامی ادارات استان گلستان به خواسته محمدحسام که خواستار ورود همه همکاران و هم صنفی هایش به ادارات شده بود، تمامی کودکان و نوجوانان کتاب فروش به شرط داشتن کتابهای داری مجوز چاپ به راحتی برای فروش کتاب وارد اماکن دولتی شده و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

استاندار گلستان با 6 وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

اما نقطه عطف و غافلگیر کننده این دیدار آنجا بود که وقتی استاندار گلستان قصد خرید کتاب از محمد حسام را داشت محمد حسام پیش دستی کرد و یک جلد کتاب با موضوع مدیریت به دکتر زنگانه هدیه کرد. هدیه ای که نشان داد انسانها در اوج فشار اقتصادی و  تنگ دستی می توانند سینه ای گشاده و روحی بلند داشته باشند.

اما نقطه عطف دوم و مهم تر آنجا بود که وقتی استاندار گلستان به محمدحسام پیشنهاد داد تا با او شریک شده و با هزینه استاندار کتاب خریده و فروش با محمدحسام باشد و نهایتا سودش را با هم قسمت کنند واکنش این نوجوان این بود که از چیزی که خوشم نمی آید شراکت است و علاقه ای به شریک شدن ندارم چون دوست دارم برای من همان استاندار و دوست باقی بمانید.

استاندار گلستان ضمن واگذاری شماره تماس خود به محمدحسام کیانی از او خواست در هر مرحله از تحقق وعده ها اگر خللی وارد شد به وی اطلاع داده و هر زمان خواست با استاندار به عنوان دوست خود دیدار کند. استاندار گلستان نیز قول داد در صورت حضور محمدحسام در مدرسه حتما در مدرسه حاضر شده و به دوست خود سر بزند، در انتها نیز استاندار گلستان از میان کتابهای خود کتابی طنز درباره گویش گرگانی ها به محمدحسام تقدیم کرد و گفت همیشه در ذهن و خاطرم خواهی ماند دوست نوجوان من.

استاندار گلستان با 6 وعده به دیدار نوجوان کتاب فروش رفت/ محمد حسام شریک استاندار هم نشد

 به گزارش ایسنا در این دیدار محمد شریف زاده مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی و مهدی باقریان سردبیر خبرگزاری ایسنا گلستان نیز حضور داشتند که با نظر استاندار گلستان خبرگزاری ایسنا متولی پیگیری وعده های استاندار تا حصول نتیجه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha