• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400092821770
  • خبرنگار : 50184

تفاوت‌های لیگ واترپلو ایران و صربستان از دید لژیونر کرمانشاهی

تفاوت‌های لیگ واترپلو ایران و صربستان از دید لژیونر کرمانشاهی

ایسنا/کرمانشاه لژیونر کرمانشاهی واترپلو ایران نبود برنامه ریزی مناسب، نداشتن اسپانسر قوی، پایین بودن رقم قرارداد بازیکنان و عدم برگزاری بازیهای تدارکاتی و دوستانه را از جمله مشکلات لیگ واترپلو در ایران دانست.

ارشیا الماسی که چند هفته پیش با عقد قراردادی برای فصل جاری به تیم والیوو صربستان پیوست، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به سابقه دوساله حضورش در این لیگ، اظهارکرد: سال 2018 و 2019 برای همین باشگاه در لیگ صربستان بازی می کردم و مسئولین باشگاه علاقمند بودند که برای سال 2020 هم دوباره قراردادم را تمدید کنم، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا گرفتن ویزا و تردد به این کشور را برایم سخت کرد و نتوانستم دوباره در این تیم بازی کنم.

وی ادامه داد: حدود یک ماه و نیم پیش دوباره مسئولین باشگاه با من تماسی داشتند و ابراز تمایل کردند که دوباره برایشان بازی کنم که پس از صحبت هایی که با کادر فنی تیم ملی داشتم، موافقت خود را با حضورم در لیگ این کشور اعلام کردند.

ملی پوش واترپلو ایران تصریح کرد: از آنجایی که لیگ صربستان یکی از لیگ های معتبر این رشته محسوب می شود و راه برای پیشرفت و ارتقاء کیفی بازی هایم وجود دارد، سرمربی تیم ملی از این اتفاق استقبال کرد.

وی افزود: پس از اخذ موافقت کادر فنی، چندهفته پیش راهی صربستان شدم تا این فصل برای تیم والیوو بازی کنم.

الماسی با بیان اینکه این فصل از لیگ A واترپلو صربستان تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: دراین مدت که به این تیم آمده ام، دوبازی برای آنها انجام داده ام که خوشبختانه هر دو بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشته ایم و هم اکنون هم تیم دوم جدول هستیم و برای صعود به سوپرلیگ تلاش می کنیم.

وی در ادامه به تفاوت های لیگ واترپلو ایران با صربستان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که درحال حاضر برای همه ورزشکاران بویژه واترپلو در ایران وجود دارد، این است که ما در ایران لیگ پیوسته و مداومی نداریم، درحالیکه اکثر ورزشکاران منبع درآمدشان از لیگ است.

لژیونر واترپلو ایران تصریح کرد: این مشکل باعث شده تا بسیاری از ورزشکاران خوب این رشته در ایران تلاش کنند تا به یک لیگ در خارج از کشور ملحق شوند تا علاوه براینکه درآمد بهتری داشته باشند و به حق خود برسند، از نظر کیفی و فنی هم پیشرفت کنند، چراکه در این لیگ با بازیکنانی روبرو می شوند که سطح بازی متفاوتی دارند که به تجربه هایشان اضافه می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تیم والیوو که در آن بازی می کنم، شش تا هفت بازیکن باتجربه قدرتمند حضور دارند که بازی کردن در کنار آنها تجربه هایم را بیشتر می کند و می توانم بعدها برای مسابقات تیم ملی کشورمان بویژه مسابقات بازی های آسیایی 2022 که در پیش داریم، عملکرد بهتری داشته باشم.

الماسی نبود اسپانسر قوی را از دیگر مشکلات مهم در لیگ واترپلو ایران خواند و گفت: این موضوع هم باعث شده رقم قراردادهای بازیکنان این رشته بسیار پایین باشد و حتی گاها رقم قرارداد را هم پرداخت نمی کنند. برای مثال چندسال پیش باشگاه پرسپولیس در لیگ واترپلو تیم داری کرد، اما علیرغم گذشت سه سال هنوز پول قرارداد بازیکنان را نداده است.

الماسی در ادامه فت: در لیگ صربستان علاوه بر رقابت های رسمی که داریم، مسابقات دوستانه ای هم برای بالا رفتن سطح آمادگی ورزشکاران برگزار می شود، بگونه ای که ما معمولا هر دو سه روز یک بار به یکی از شهرهای صربستان سفر می کنیم و یا میزبان یک تیم هستیم تا مسابقه دوستانه ای را برگزار کنیم. این تعداد بالای بازی ها و برخورد بازیکنان با تیم های دیگر، تجربیات ها آنها را بالا می برد.

این لژیونر واترپلو ایران که سابقه آقای گلی سوپرلیگ صربستان را هم در کارنامه دارد، افزود: متاسفانه در لیگ ایران بازیکنان را به حال خود رها می کنند تا خودشان تمرین کنند.

وی در ادامه در خصوص شرایطی که اکنون در تیم والیوو تجربه می کند هم گفت: فضای خوبی در این تیم وجود دارد و بدون اینکه به این مسئله توجه کنند که من یک بازیکن خارجی هستم، رفاقت و صمیمت زیادی دارند.

ارشیا الماسی پس از شایان قاسمی که در لیگ فرانسه حضور دارد، دومین لژیونر واترپلو ایران در سال 2021 است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha