• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400092721291
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

وحدت در مبارزه با کانون‌های تفرقه شکل می‌گیرد

وحدت در مبارزه با کانون‌های تفرقه شکل می‌گیرد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وحدت در مبارزه با کانون های تفرقه شکل می گیرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در مجتمع آموزشی رفاهی امامت چالوس برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت در کشور بین حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) منادی وحدت و اولین مبارز با کانون تفرقه هستند.
وی با بیان اینکه بخشی از مسئله وحدت در مبارزه با کانون های تفرقه شکل می گیرد، افزود: این وحدت بین دو قطب علمی فرهنگی دانشگاه و حوزه از اهمیت بیشتری برخوردار است. 
وی با تاکید بر اینکه اگر همدلی بین حوزه و دانشگاه تحکیم بخشیده شود سرریز آن به سایر نقاط کشور می رسد و برعکس اگر نفاق و بدبینی باشد نیز به جامعه سرایت پیدا می کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران به شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دردمندانی مانند دکتر مفتح از پیشگامان شناخت این معضل یعنی همان نفاق شدند.
آیت اله لائینی با بیان اینکه دکتر مفتح هم در حوزه و هم در دانشگاه حضور داشت و مشاهده کرد که دانشگاهیان انسانهای مومنی هستند و در کنار آن در حوزه نیز انسانهای متفکری حضور دارند، یادآور شد: عناصر مومن و مخلص در دانشگاه بسیار فراوان هستند و آنچه نگاه منفی به دانشگاه در میان حوزویان بود اینگونه نبود و برعکس نگاه جهلی که به حوزه وجود داشت نیز مشاهده می کرد که انسانهای متفکر زیادی هستند بنابراین یک مسئله شناسی دقیقی انجام داد که به حل مسئله بینجامد. 
وی با بیان اینکه  اولین مقاله در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه توسط دکتر مفتح ارائه شد، افزود: وی متوجه شد که دشمن چقدر سعی دارد بین این دو قطب تفرقه بیندازد و آنها را بدبین کند و حل آنرا  با بودن در کنار هم به لحاظ فیزیکی دید زیرا به تقارب عاطفی و معرفتی نسبت بهم می انجامد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دشمنان این القائات را بوجود اوردند، خاطرنشان کرد: امروز برکات اینگونه جلسات زیاد است زیرا از آفت مضر تفرقه جلوگیری می کند.
آیت الله لائینی رسالت همه پیامبران را برای مبارزه با تفرقه برشمرد و گفت:اگر سابقه شناسی در تاریخ تفرقه شود دست استعمارگر رو می شود و تمام اینها زیر سر یهود و صهیونیست و سیار دشمنان بود. 
وی با تاکید براینکه ما نیاز به تفرقه شناسی داریم، متذکر شد: هوشیاری امروز به برکت این جلسات و این اتحاد بین حوزه و دانشگاه است. 
در ادامه یوسف تقی پوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری از ابتدای مهرماه امسال مبنی  بر جهاد تبیین یعنی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر اساس آمارهای معتبر جهانی در خصوص دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در زمینه علم و دین در حال حاضر تنها یک درصد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند در حالیکه این عدد در قبل از انقلاب ۴۰ درصد بود. 
وی نرخ مهاجرت دانشجویان را در حال حاضر یک درصد اعلام کرد و افزود:  نرخ مهاجرت دانشجویان خاورمیانه هشت درصد است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس نرخ دانشمندان برتر ایرانی را تا پیش از انقلاب صفر عنوان کرد وگفت:  در سال ۲٠۱۶ تعداد دانشمندان برتر ایرانی به ۲٠۸ رسید.
تقی پوریان تعداد افراد نخبه را ۱۲ هزار نفر در کشور اعلام کرد و ادامه داد:  کشور ما بر اساس امارهای معتبر جهانی در مقالات جزو مقام اول کشورهای اسلامی و ۱۶ جهان است. 
وی سریعترین نرخ رشد علمی را مربوط به ایران دانست و عنوان کرد:  در دیپلماسی علمی در سال ۲٠۱۶ کشور ما ۴۰ درصد رشد داشته است و در المپیادهای علمی نیز جزو ۱۰ کشور اول جهان است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با بیان اینکه ایران هشمین کشور در پرتاب ماهواره و پنجمین در نانو است، تصریح کرد:  ایران در فیزیک و علوم هسته ای چهارم جهان و در هوا و فضا یازدهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha