• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400092720435
  • خبرنگار : 50088

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد:

۷۱ درصد تایبادی‌ها دوز دوم و ۲۳ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۷۱ درصد تایبادی‌ها دوز دوم و ۲۳ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تا کنون حدود ۸۶ درصد شهروندان دوز اول، حدود ۷۱ درصد دوز دوم و حدود ۲۳ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

حیدر احسانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت شهرستان تایباد طبق آخرین آمار به‌ روز رسانی شده سامانه ماسک ۱۴۵ هزار و ۸۶۰ نفر است که از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۳۹ نفر واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد ۱۶۲  هزار و ۷۲ دوز واکسن‌ طی سه نوبت توسط شهروندان دریافت شده، افزود: از این تعداد ۸۸ هزار و  ۹۷۱ نفر در نوبت اول، ۷۱ هزار و ۷۶۸ نفر نوبت دوم و ۱۳۳۳ نفر افراد واجد شرایط دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

احسانی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمار کرونایی در بخش کرونا و چهار بیمار در بخش ICU بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شهر تایباد بستری هستند.

وی به نظارت‌های بهداشی از واحدهای صنفی و اماکن عمومی اشاره و تصریح کرد: تیم نظارت بهداشت با مشارکت اداره صنعت، معدن و تجارت و اماکن شهرستان به صورت مستمر از واحدهای صنفی و اماکن عمومی بازدید می‌کنند و موارد متخلف را پس از اخطار کتبی پیگیری کرده و در صورت عدم رفع مشکل واحد مربوطه پلمب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: شیوع کرونا علاوه بر اینکه خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده سبب تعطیلی و رکود اقتصادی در برخی اصناف شده است؛ از این رو نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ وضعیت سالم برای شهروندان حائز اهمیت است.

احسانی تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های بهداشتی اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در آن افراد مثبت کرونا شناسایی شده توسط کادر درمان پیگیری می‌شوند تا در طول مدت بیماری با کسانی که در ارتباط بوده‌اند، این افراد به مراکز درمانی جهت بررسی بیشتر و صحت سلامت معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح هوشمند سازی محدودیت‌های کرونا شهروندان می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از طریق سامانه ۱۹۰ اعتراضات خود را ارسال کرده تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha