• پنجشنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400092519658
  • خبرنگار : 50184

شناسایی 320 دختر فوتبالیست مستعد در کشور

شناسایی 320 دختر فوتبالیست مستعد در کشور

ایسنا/کرمانشاه مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال به شناسایی 320 دختر فوتبالیست مستعد در کشور طی یک برنامه استعدادیابی اشاره کرد و گفت: این بانوان در مرحله اردوی استعدادیابی منطقه ای که هم اکنون درحال برگزاری است، دوباره ارزیابی خواهند شد.

سمیه دهقانیان در حاشیه برپایی اردوی استعدادیابی فوتبال دختران زیر 16 سال منطقه هشت کشور به میزبانی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به توجه جدی فدراسیون به استعدادیابی رده های سنی پایه، اظهارکرد: طی سالهای گذشته استعدادیابی رده های سنی پایه حلقه مفقوده ای در فوتبال ما بود که در فدراسیون جدید روی آن تمرکز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی این سالها تنها روی رده های سنی زیر 12 سال استعدادیابی انجام می شد و برای دیگر رده های  سنی برنامه خاصی در کشور نداشتیم که خوشبختانه امسال با یک رویکرد جدید به این موضوع توجه ویژه شده است.

مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این برنامه ابتدا در بخش پسران به شکل موفقیت آمیزی برگزار شد، گفت: طی دو ماه گذشته هم استارت این‌کار را در بخش دختران زده ایم تا بتوانیم استعدادها و نخبه های فوتبالی خوبی را  در سطح کشور شناسایی کنیم.

وی برگزاری این برنامه را در 31 استان کشور و در قالب هشت منطقه اعلام کرد و افزود: پس از برگزاری مرحله استانی استعدادیابی، هم اکنون در حال برگزاری مرحله منطقه ای هستیم و امیدواریم بتوانیم بصورت فشرده تا دی ماه در هر هشت منطقه این برنامه را اجرا و استعدادهای برتر را شناسایی کنیم.

دهقانیان با تاکید براینکه تمام استعدادهای برتر در این برنامه شناسایی و به مرحله کشوری راه پیدا می کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای انتخاب استعدادهای برتر نداریم و پس از اینکه در مرحله کشوری نخبه های این رشته شناسایی شدند، در دی ماه اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت های کافا تشکیل خواهد شد.

وی یادآورشد: در برنامه استعدادیابی فوتبال دختران زیر 16 سال که همه استان های کشور در آن حضور دارند، جمعا حدود 320 دختر مستعد و نخبه فوتبالی شناسایی شده اند که آنها را در مرحله منطقه ای ارزیابی خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، حدود 60 تا 70 درصد این افراد به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و در آنجا مجدد برای انتخاب اعضای تیم ملی ارزیابی خواهند شد.

مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان اینکه فوتبال بانوان در ایران طی یک سال اخیر رشد خوبی داشته، گفت: علیرغم اینکه در بسیاری از استان ها ورزشگاه اختصاصی برای فوتبال بانوان وجود ندارد، اما آنها توانسته اند در این رشته خوب رشد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha