• چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400092418929
  • خبرنگار : 50180

مدیر کل اوقاف کرمانشاه:

"تک فرزندی" از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست

"تک فرزندی" از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست

ایسنا/کرمانشاه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست.

حجت الاسلام محمد صالحی امروز(24 آذر) در دوره آموزشی یک روزه رشد جمعیت و فرزندآوری که با حضور روحانیون مستقر در بقاع متبرکه و مبلغین و ائمه جماعات استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه تک فرزندی از دیدگاه اسلامی مورد تأیید نیست، گفت: اسلام با تک فرزندی موافق نیست.

وی افزود: تک فرزندی از دیدگاه علوم اجتماعی آسیب‌های غیر قابل جبرانی را برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه خانواده های تک‌فرزند در زمینه‌های مختلف جسمی، عاطفی، روحی، مدیریتی و ... دچار چالش‌های مختلفی می‌شوند، ادامه داد: تک‌فرزندی به عنوان یکی از عوامل هسته‌ای کاهش جمعیت در صورت شیوع می‌تواند بنیان جامعه را هدف قرار داده و در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی آسیب‌زا باشد. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  با بیان اینکه از بعد روانی تک‌فرزندان افرادی گوشه‌گیر، منزوی، بی‌اراده، و زودرنج هستند، گفت: از بین رفتن نسل، سالمندی جمعیت، کاهش تولید، ضعف اقتدار و... از پیامدهای شیوع تک فرزندی در جامعه هستند.

 وی با بیان اینکه اسلام با تک فرزندی مخالف است و مسلمانان را با رعایت شرایطی دعوت به ازیاد نسل می کند، افزود: روایات زیادی مبنی بر تشویق مسلمانان بر ازیاد نسل و آوردن فرزند دلالت می کند، از جمله روایتی که از پیامبر (ص) نقل شده با این مضمون که "ای مردان و زنان با همدیگر ازدواج کنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید".

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: در آیات متعددی از قرآن، صریحاً سخن از رازقیت خداوند رفته است و اینکه هیچ جنبنده‌ای نیست، مگر اینکه خداوند رحمن روزی وی را برعهده گرفته و تأمین می‌نماید، از این رو ترس از فقر دلیل موجهی برای تنظیم خانواده و کنترل جمعیت نیست. 

 وی در پایان از مبلغان و روحانیون مستقر در بقاع متبرکه خواست تا جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha