• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400092116417

موارد بستری جدید در فارس ۲ رقمی شد

موارد بستری جدید در فارس ۲ رقمی شد

ایسنا/فارس بعد از گذشت بیش از ۳ ماه که شاهد سه رقمی بودن موارد شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری به دلیل ابتلا به این بیماری در فارس سه رقمی بود، طی ۲۴ ساعت گذشته این عدد به کمتر از ۹۰ نفر رسید.

از روزهای ابتدایی تیرماه امسال که رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شروع موج پنجم شیوع همه گیری کرونا در استان فارس را رسانه‌ای کرد تا روز گذشته، عدد بیماران جدید پذیرش شده در بیمارستان‌های فارس، جز برای یکی دو روز، همواره بیش از ۱۰۰ نفر گزارش می‌شد و در نقطه اوج نمودار موج پنجم به حدود ۵۰۰ نفر در روز هم رسید به طوریکه شاهد افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی این استان بودیم.

به گزارش ایسنا و براساس آخرین آمار روزانه وضعیت شیوع همه گیری کرونا در استان فارس، روند نزولی آمار ابتلا، موارد بستری، بیماران بدحال و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در این استان، ادامه دارد به طوریکه شاهد کاهش قابل توجه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و بیماران جدید نیازمند به خدمات بستری هستیم.

برپایه این آمار، از ابتدای این همه‌گیری تا صبح یکشنبه ۲۱ آذر در استان فارس ۵۰۵ هزار و ۶۱۵ بیمار مبتلا به کرونا با انجام یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۴۰۸ تست تشخیصی مولکولی و ۲۶۳ هزار و ۵۹۸ مورد تست سریع شناسایی شده است.

آمارها حاکی از آنست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بستری شدند که با احتساب این آمار، هم اکنون ۷۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در مراکز درمان ویژه کرونا بستری هستند و از بین آنان ۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

برپایه آخرین آمارها و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان فارس جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس منحوس از ابتدا تاکنون در فارس به عدد ۷۳۱۲ نفر برسد؛ هرچند خوشبختانه شاهد بهبودی ۴۹۵ هزار و ۲۵۸ بیمار مبتلا، طی این مدت در فارس بوده‌ایم.

آخرین گزارش آماری همچنین حاکی از آنست که مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ۶ میلیون و سه هزار و ۴۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون ۱۹۰ هزار و ۷۷۴ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۶۷ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha