• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400093023785

بستری ۱۲۴ مبتلا به کرونا در فارس/هشدارها را جدی بگیریم

بستری ۱۲۴ مبتلا به کرونا در فارس/هشدارها را جدی بگیریم

ایسنا/فارس بعد از دو هفته که شاهد کاهش آمار بستری مبتلایان و افراد مشکوک در مراکز درمانی استان فارس و ۲ رقمی شدن این آمار بودیم، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های این استان به دلیل ابتلا به کرونا یا داشتن علائم ابتلا، بستری شدند.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد موارد جدید بستری به دلیل ابتلا به کرونا یا داشتن علائم مشکوک، بار دیگر در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، سه رقمی شد؛ موضوعی که با توجه به تائید ورود سویه اُمیکرون به کشور از سوی وزارت بهداشت، هشداری جدی برای تداوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک و تزریق واکسن، محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، آخرین آمارهای اعلامی، حاکی از رسیدن تعداد تست‌های تشخیصی ابتلا به کرونا شامل تست سریع و تشخیص مولکولی، به یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۱۴۴ مورد و شناسایی ۵۰۸ هزار و ۸۶۹ بیمار مثبت از ابتدای شیوع این همه‌گیری تا صبح سه شنبه ۳۰ آذر در استان فارس، است.

برابر این آمار، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان فارس با اضافه شدن ۱۲۴ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، به عدد ۵۸۱ نفر رسیده است که ۸۹ نفر از این بیماران به دلیل شرایط وخیم جسمی، خدمات ویژه درمانی در بخش‌های آی سی یو، دریافت می‌کنند.

این آمار همچنین از ثبت چهار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش آمار قربانیان این بیماری به عدد ۷۳۶۵ نفر تا صبح امروز سه شنبه ۳۰ آذر خبر می‌دهد.

براساس آخرین آمارها، خوشبختانه از کل بیماران مثبت شناسایی شده طی مدت شیوع همه گیری کرونا در فارس، ۴۹۹ هزار و ۱۱۱ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

به گزارش ایسنا، مجموع تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا تا امروز در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ۶ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۸۱۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۸۹ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۶۵ هزار و ۶۶۳ دُز نوبت دوم و ۲۱۰ هزار و ۲۵۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha