• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092115774
  • خبرنگار : 71434

ترامپ: نتانیاهو هرگز دنبال صلح با فلسطینی‌ها نبود/عباس برایم مثل پدر بود

ترامپ: نتانیاهو هرگز دنبال صلح با فلسطینی‌ها نبود/عباس برایم مثل پدر بود

رئیس جمهور سابق آمریکا فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی "مانع" بزرگی بر سر راه او برای دستیابی به صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بوده است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در مصاحبه با باراک راوید، روزنامه نگار "واللا" در ماه آوریل درباره کتاب جدیدش با عنوان "صلح ترامپ: توافق نامه‌های ابراهیم و انقلاب در خاورمیانه" بیان کرد.

این کتاب شامل شرح مفصلی از تلاش‌های ترامپ برای دستیابی به توافق بین اسرائیل و فلسطینی‌ها است و اینکه چگونه عدم دستیابی به چنین توافقی منجر به توافق‌های ابراهیم و عادی‌سازی بین اسرائیل، امارات، بحرین، مراکش و سودان شد.

ترامپ گفت، یکی از دلایلی که او نتوانست پروژه "معامله قرن" را اجرایی و به صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها دست یابد این است که نتانیاهو هرگز نمی‌خواست با فلسطینی‌ها صلح کند.

واللا نوشت: ترامپ دقیقا به همان نتیجه‌ اسلاف خود یعنی باراک اوباما و بیل کلینتون(روسای جمهور سابق آمریکا) رسیده بود که "نتانیاهو در مورد راه حل دو کشوری جدی نیست".

طبق گزارش واللا، ترامپ در این مصاحبه گفت: "فکر نمی‌کنم نتانیاهو هرگز خواستار صلح با فلسطینی‌ها باشد".

وی افزود که همان اوایل دوران ریاست جمهوری متوجه شده نتانیاهو مانع بزرگتری برای دستیابی او به صلح با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است."

ترامپ درباره عباس نیز گفت: به نظر من او فوق العاده بود، او برای من مثل یک پدر بود، فکر می‌کنم بیشتر از نتانیاهو می‌خواست معامله و صلح کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۱:۲۷

خاک توسر شما رئيس جمهورا.که تا میتونید نمیدونید.وقتی میدونید دگه نمیتونید احمقا

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۲:۴۳

بشمار

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۳:۱۶

دقیقا وقتی به ... خواری می افتند که دیگر هیچ سمتی ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۵

واقعادرست گفتی خاک برسرتمامشون عمرشون که سرمیره میفهمند چه غلطی کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۲:۵۹

لعنت براین ابلیس انسان نما. کی بشه که این هم یکروز نابودبشه. پدرسوخته نتانیاهو بعداز چندین سال گوشی موبایل خرید. اونم بخاطراینکه دیگه قدرتی نداشت.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۶:۱۰

خدا لعننت کند این نتانیاهوی آشغال را که خاور میانه را بهم ریخت ودیوانه ای مثل ترامپ که به حرفش گوش۰ کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۶:۱۶

همتون سر و ته یه کرباسین خر میاین گاو میرین جالبه ای خرفت هم داره اشتباهات همونا رو تکرار میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۱

فکرکنم ترامپ بهترازبایدن بود براایران ایرانیها ازرفتن ترامپ خوشهال شدن خبرنداشتن بایدن لجن ترازترامپه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۱۷:۵۷

خداوند لعنت کند ترامپ نامرد و بیشرف با تحریم های ناجوانمردانه ای که تا کنون بی سابقه بوده بیشترین ظلم را در حق ملت ایران مرتکب شد. هرچه برای اسرائیل و شخص نتانیاهو دم تکان داد، دیدیم که آخر سر به مانند یک آشغال کثیف محل سگش نگذاشتند. امیدوارم «خداوند جبار و منتقم» در همین دنیا به گرفتاری های که برای مردم دنیا درست کرد، مبتلایش کند...متأسفم برای آن دسته از هموطنانم که به سبب ضدیت با نظام، دل در گرو محبت کسی بسته بودند که سخت ترین وضعیت و تحریم ها را برایشان به ارمغان آورد تا همین مردم به سبب مواجهه با سختی و کمبودهای زندگی به مقابله و رودررویی با حکومت برخیزند و بدین ترتیب تمام هزینه های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی،روانی،امنیتی و... را بر دوش همین کشور گذاشته و از آب گل آلود ماهی خود را صید کند و «ریگ نفت و گنجشک مفت را تجربه کند». اما بحول قوه الهی موفق نشد و انشاءالله عواقب ظلم خود را خواهد چشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۲۰:۲۹

خاک بر سر مردم آمریکا که رئیس جمهورشان از نخست وزیر رژیم اسرائیل دستور میگیرد که چکار بکند یا چکار نکند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۲۱:۴۶

لطفا دیگه کنار هم عکسشون رو نذارید شوخی شوخی جدی میشه یه بارم یکی عکس آذربایجان رو گذاشته بود کنار ایران ما بهش گوشزد کردیم