• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400091511197
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام:

استخدام ۳ درصدی معلولان در برخی دستگاه‌ها اجرا نشد / اجرای قانون جامع حمایت، نیازمند اعتبار

استخدام ۳ درصدی معلولان در برخی دستگاه‌ها اجرا نشد /  اجرای قانون جامع حمایت، نیازمند اعتبار

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: تفکر استخدام در دستگاه‌های دولتی چه برای افراد دارای معلولیت و چه فاقد معلولیت درست نیست و باید به دنبال ایجاد شغل‌های دیگر باشند.

«زهرا همتی» در نشست خبری در کارگروه رسانه‌ای کرونا ، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در خصوص استخدام ۳ درصدی معلولان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: در آزمون‌‎های اخیر این قانون به بهترین شکل ممکن اجرا شد و دستگاه‌های اجرایی براساس تعداد پذیرش، از معلولانی که در آزمون شرکت کرده و قبول شدند، به کارگیری شدند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام افزود: استخدام ۳ درصدی معلولان به این معنا نیست که خارج از نوبت وارد یک دستگاه شوند مگر در بعضی از رشته‌های شغلی مانند اپراتور تلفن که اولویت جذب با افراد دارای معلولیت است.

همتی تصریح کرد:در آزمون‌ استخدامی امسال بسیاری از دستگاه‌ها این اولویت را رعایت کردند و با دستگاه‌های که قانون را نادیده گرفته‌اند مکاتبه صورت گرفته و از سوی دیگر به بهزیستی کشور ابلاغ شده تا از طریق وزارت‌خانه پیگیر حق قانونی معلولان باشند.

وی با اشاره به اینکه تعداد استخدامی کم است و تعداد زیادی از معلولان فاقد شغل هستند، تصریح کرد: تفکر استخدام در دستگاه‌های دولتی چه برای افراد دارای معلولیت و چه فاقد معلولیت درست نیست و باید به دنبال ایجاد شغل‌های دیگر باشند. بنابراین ضمن پذیرش این موضوع که یکی از حوزه‌های استخدامی دولتی نیست باید با دریافت تسهیلاتی که به عنوان بهزیستی پرداخت می‌کند افراد را به سمت ایجاد کار ترغیب کرد.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان ۱۶ بند دارد که اجرای هر کدام از این بندها اعتبارات بسیار زیادی می‌خواهد که باید در بودجه سالیانه کشور دیده شود و مبالغ بسیار زیادی به این قانون اختصاص یابد، تصریح کرد: در طی چند سال گذشته این مبالغ افزایش پیدا کرده اما ناکافی است اما روند روبه رشد است و امیدواریم که در کشور و استان این مهم محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha