• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091309469

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

قابلیت انتقال بالاتر اُمیکرون نسبت به دلتا

قابلیت انتقال بالاتر اُمیکرون نسبت به دلتا

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اُمیکرون قابلیت انتقال بالاتری نسبت به ویروس دلتا دارد، گفت: تاکنون داده‌های موجود افزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

دکتر زهرا نهبندانی در این خصوص اظهار کرد: در ۲۶ نوامبر یعنی ۵ آذرماه امسال  واریانتی به نام ۵۲۹.۱۱.B به نام Omicron نامگذاری و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) معرفی شد و این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر واریانت‌ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست، اما  به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در آفریقا چنین گمانی می‌رود.

وی ادامه داد: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این واریانت نسبت به سایر واریانت‌ها کافی نیست؛ تاکنون داده‌های موجودافزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

نهبندانی با بیان اینکه مواردی از ابتلاء نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است، عنوان کرد: مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت‌ها شده بود به این واریانت هم مبتلا شده است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تست‌های تشخیصی تست PCR می‌تواند این واریانت را تشخیص دهد، عنوان کرد: برای کنترل واریانت جدید بیماری کرونا تقویت نظام مراقبت،کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران از مناطقی که بیماری گزارش شده و ادامه روند و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می‌شود.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: مردم نیز حفظ فاصله فیزیکی حداقل دو متر، استفاده صحیح از ماسک‌های موثر، بازکردن پنجره‌ها برای تهویه اتاق، عدم حضور در مکان‌های بدون تهویه یا فضاهای پرجمعیت، شستن دست‌ها، سرفه و عطسه در چین بازو  و واکسن زدن را باید جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha