علی امام در گفت و گو با ایسنا، در خصوص توسعه متروی تهران به پردیس، گفت: کارفرمای متروی پردیس، مدیریت شهر جدید پردیس است که با قرارگاه خاتم به زودی عملیات ساخت متروی پردیس را آغاز می کند اما از آنجایی که در نظر دارند متروی پردیس به متروی تهران وصل شود باید در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس طرح اولیه، متروی پردیس باید به انتهای خط ۲ وصل شود، ادامه داد: البته این اتصال در صورتی خواهد بود که ما توسعه شرقی خط ۲ را آغاز کنیم. چرا که بر اساس برنامه ریزی ها مقرر شده باید قسمت شرقی خط ۲ تا پایانه جدید شرق امتداد یابد که متاسفانه در چهار سال اخیر اقدامی در این زمینه صورت نگرفت وحتی در مورد کاربری پایانه شرق نیز ابهاماتی مطرح شد.
امام در خصوص متروی ورامین و پیشوا نیز با بیان اینکه مجری خط شرکت متروی تهران بود اما سال ۹۴ آن را به راه آهن جمهوری اسلامی تحویل دادیم، گفت: البته هفته قبل جلسه ای با حضور استاندار، مسئولان شهرداری تهران، راه آهن و ... در دفتر وزیر راه برگزار شد و قرار شد بررسی های مشترکی صورت گیرد تا ببینیم که تکمیل ساخت متروی ورامین - پیشوا را به متروی تهران بدهند یا همان شرکت راه آهن کار را ادامه دهد که در این زمینه کارگروهی تشکیل شد و بررسی ها در این زمینه انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه پروژه مترو ورامین ۱۲ سال پیش شروع شده و بهتر است هر چه زودتر تمام شود تا مردم ورامین، قرچک و پیشوا از آن بهره مند شوند، گفت: در این کارگروه روند تکمیل متروی ورامین، منابع اعتباری مورد نیاز و... بررسی خواهد شد.
مدیرعامل متروی تهران در مورد سرانجام متروی اسلامشهر نیز با بیان اینکه ساخت این مترو تا دو سال قبل به عهده ما بود اما آن را به شهرداری اسلامشهر واگذار کردیم، گفت: اطلاعی از روند آن نداریم اما در برنامه پنج ساله ششم می بایست شرکت قطارهای حومه ای زیر نظر شرکت راه آهن تشکیل می شد تا بار قطارهای حومه ای بر عهده این شرکت قرار داده می شد و متروهای کلانشهرهایی همچون تهران و ... نیز با این شرکت می بایست همکاری می کردند اما هنوز تشکیل این شرکت شکل قانونی به خود نگرفته است.
انتهای پیام
نظرات