• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400090705141
  • خبرنگار : 71505

رییس شورای شهر تهران:

طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع در جلسه آتی شورای شهر مطرح می‌شود

رییس شورای شهر تهران گفت: طرح اصلاح مصوبه تعارض منافع در جلسه آتی شورا مطرح خواهد شد و مسئله‌ای که مطرح شده داخلی است و قطعا این مسائل درون خانوادگی حل و فصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در پایان بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز تذکراتی توسط اعضای شورای شهر تهران مطرح و در ادامه نیز اعضای شورای شهر تهران در رابطه با بازدیدهای خود از مناطق توضیحاتی را مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که متاسفانه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در شورای قبل به گونه‌ای بسته شده است که تحقق آن غیرممکن است؛ به طوری که رقم بودجه ناگهان از ۳۲ هزار میلیارد تومان به ۴۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

چمران ادامه داد: در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران نظرات و انتقادات خود را نسبت به بسته شدن بودجه شهرداری تهران در شورای قبل مطرح کردند و درنهایت این لایحه با ۱۸ رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که یک فوریت این لایحه در جلسات قبل به تصویب رسید و در ادامه اعضای شورای شهر تهران امروز با ۱۹ رای این لایحه را به تصویب رساندند.

وی ادامه داد: بر اساس تصویب این لایحه افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند در صورتی که عوارض ساختمانی خود را به صورت یکجا و نقدی بپردازند از تخفیف ۲۵ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

رییس شورای شهر تهران گفت: از زمان تصویب این مصوبه یک ماه فرصت است تا شهروندان از تخفیف ۲۵ درصدی عوارض ساختمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز حبیب کاشانی خزانه‌دار شورای شهر تهران گزارشی را از وضعیت مالی شهرداری تهران در ۶ ماهه گذشته ارائه کرد که طبق قانون هر ۶ ماه باید این گزارش ارائه شود که پس از ارائه این گزارش به وزارت کشور ارسال خواهد شد. بی تردید ارائه مالی از وضعیت شهرداری تهران در راستای اطلاع شهروندان است. متاسفانه به دلیل شرایط، میزان تحقق بودجه آنطور که باید باشد نبوده است.

چمران همچنین در رابطه با طرح مشمول شدن اعضای شورای شهر تهران در مصوبه دوره پنجم شورا با عنوان تعارض منافع گفت: یکی از مصوباتی که در شورای قبل به تصویب رسید و از مصوبات خوبشان نیز بوده مصوبه تعارض منافع بود بر همین اساس در جلسه امروز نیز اعضای شورای شهر تهران با ۱۲ امضا اصلاح این طرح را به هیئت رئیسه ارائه کردند اما بنده صلاح دیدم با توجه به مسائلی که وجود دارد به گونه‌ای عمل کنیم که این طرح در جلسه بعدی مطرح شود.مسئله‌ای که مطرح است داخلی است و قطعا این مسائل درون خانوادگی حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha