• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400090302117
  • خبرنگار : 50018

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت تعاونی ۷۱۰۲ سنگ سمنت پلاست آذربایجان گفت: این شرکت که در شهرک صنعتی شبستر تأسیس شده، تنها واحد تولیدی در آذربایجان شرقی است که در زمینه تولید سنگ‌های تزئینی و مصنوعی ساختمان فعالیت دارد و سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی را با فناوری نانو تولید می‌کند.

علی سلمانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت تعاونی ۷۱۰۲ سنگ سمنت پلاست آذربایجان در سال ۱۳۹۱ تأسیس و در سال ۱۳۹۳ با اخذ پروانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پروانه بهره‌برداری این تعاونی دائمی و نوع آن تولیدی و توزیعی بوده و با توجه به این‌که این تعاونی در امور مربوط به صنعت معدن و توسعه و عمران شهری و روستایی فعالیت می نماید، یک تعاونی تولیدی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که مهمترین محور تولیدات این تعاونی، تولید سنگ‌های تزئینی و مصنوعی ساختمانی است، اضافه کرد: این شرکت در شهرک صنعتی شهرستان شبستر فعالیت خود را در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع آغاز کرده که ۶۰۰ متر مربع آن سالن تولیدی و ۱۰۰ متر مربع آن نیز واحدهای اداری این شرکت است. 

سلمانپور اظهار کرد: این واحد تولیدی در ابتدا با تولید سنگ فرش، سنگ نمای ساختمان داخلی و خارجی، انواع موزاییک، پله و المان های شهری کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر پس از گذشت هفت سال این واحد ظرفیت سالانه تولید خود را در سال به چهار هزار تن افزایش داده است.

وی با اشاره به جایگاه قابل توجه شرکت تعاونی سنگ سمنت پلاست آذربایجان در تولید سنگ‌های نمای ساختمان، اظهار کرد: این شرکت تولیدی به دلیل بهره مندی از تکنولوژی های برتر در زمینه تولید محصولات بر پایه دانش روز توانسته جایگاهی بسیار ارزشمند در تولید سنگ های نمای ساختمان و محصولات وابسته در استان و سطح کشور به دست آورد.

سلمانپور با بیان این‌که محصولات این شرکت قابلیت صادرات نیز دارند، گفت: محصولات این شرکت به دلیل ویژگی های خاص در شکل تولید، محصولاتی به واقع ارزشمند بوده و قابلیت صادرات فرآورده‌های آن در سطح کشوری وجود دارد، از سویی نیز تولیدات شرکت تعاونی سنگ سمنت پلاست آذربایجان با بهره گیری از فناوری نانو باعث تولید محصولات با مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط جوی می‌شود که ضمن استحکام محصولات، ویژگی تنوع و زیبایی را نیز در خود جای داده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی ۷۱۰۲ سنگ سمنت پلاست آذربایجان ادامه داد: فناوری نانو باعث شده محصولات تولیدی در شرایط یخبندان و دمای منفی ۵۰ درجه و در برابر نمک مقاوم بوده و در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم باشد.

سلمانپور با اشاره به مدیریت همکاری های پژوهشی و ارتباط با دانشگاه، افزود: به دلیل بهره گیری از فناوری های دانش بنیان در تولید محصولات خود، در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شبستر به عنوان واحد تحقیق و توسعه خصوصی همکاری علمی و پژوهشی داشته و ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال از اهداف اصلی این شرکت تعاونی می‌باشد.

وی ایجاد اشتغال مولد برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و موسسات عالی، افزایش تولید محصولات ساختمانی، ایجاد ارزش افزوده در بخش مصالح ساختمانی، افزایش مشارکت مردمی در قالب تشکل های تعاونی، افزایش سهم بازار وساماندهی بازار مصالح ساختمانی از تولید تا مصرف از طریق ایجاد کسب و کار، اصلاح شیوه‌های تولید، نگهداری و توزیع محصولات و ارتقاء دانش فنی اعضا را از مهمترین اهداف این شرکت تعاونی عنوان کرد.

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه تولید، گفت: باتوجه به ظرفیت هایی که در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان وجود دارد، باید برای افزایش سطح تولید و ارتقاء آن همت کنیم و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور در حمایت از تولید، می‌طلبد که در راستای مرتفع کردن مشکلات تولید کنندگان و کارآفرینان پیش قدم باشند تا چرخه تولید کشور و استان به حرکت خود ادامه دهد.

شرکت تعاونی سنگ سمنت پلاست آذربایجان مهمترین مشکل این واحد تولیدی را تامین سیمان از طریق بورس کالا که بیشترین انرژی مدیریت واحد تولیدی را به خود معطوف می‌نماید عنوان کرد و افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات ما، بحث مالیات بر ارزش افزوده است که نمی‌توانیم آن را از مشتری دریافت کنیم، اما این ارزش افزوده ۹ درصد را سازمان امور مالیاتی از واحد تولیدی دریافت کرده و در واقع سود واحدهای تولیدی به جیب دولت می‌رود و این عدم توانمندی واحدهای تولیدی منجر به عدم انتقال تولید و دستگاه.های تولیدی واحدها می‌شود که امیدواریم دولت به این موضوع اهتمام جدی داشته و مشکلات را از سر راه تولید بردارند.

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

تولید سالانه 4000 تن سنگ‌های تزئینی و مصنوعی در شرکت سنگ سمنت پلاست آذربایجان با فناوری نانو

انتهای رپورتاژ

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha