• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400090100455
  • خبرنگار : 50294

رییس مجمع نمایندگان کردستان:

استفاده از نیروهای مستعد بومی باید در راس اولویت‌های استاندار باشد

استفاده از نیروهای مستعد بومی باید در راس اولویت‌های استاندار باشد

ایسنا/کردستان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نیروهای نخبه و توانمند بومی استان کردستان در اولویت‌های برنامه استاندار باشد چرا که نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی اجحاف در حق پتانسیل‌های استان است.

شیوا قاسمی‌پور امروز (اول آذر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید استان کردستان اظهار کرد: همبستگی، همدلی و یکپارچگی اساس توسعه و پیشرفت استان است؛ متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که جوانان توانمند کردستان کم‌ترین بهره را از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان می‌برند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس بیان کرد: نخبگان و جوانان استان می‌خواهند که در سطوح بالای کشور سهم داشته باشند و خدمت‌گذار نظام باشند.

وی عنوان کرد: امیدوارم در این دوره از نیروهای جوان کردستانی در سطح ملی استفاده شود، همچنین انتظار می‌رود استفاده از نیروهای نخبه و توانمند بومی استان کردستان در اولویت‌های برنامه استاندار باشد چرا که نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی اجحاف در حق پتانسیل‌های استان است.

قاسمی‌پور خطاب به استاندار جدید کردستان گفت: روحیه جوانی  خود را قدر بدانید و از شجاعت و جسارت بهره ببرید و با تمام قدرت برای مردم شریف کردستان تلاش کنید و بدانید که اگر نتوانید برای این مردم قدمی بردارید؛ پست‌ها و سمت‌ها هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در همه عرصه‌ها مدیران جسور و کاردان که نگاه حزبی ندارند و هدف آن‌ها خدمت به مردم است نه حفظ جایگاه و موفقیت، موفق‌تر هستند.

قاسمی‌پور اضافه کرد: در دولت‌های گذشته اقداماتی در راستای توسعه استان صورت گرفته است اما انتظار مردم از دولت دکتر رئیسی انجام کارهای بزرگ است.

وی تصریح کرد: اتمام پروژه‌هایی همچون کریدور شمال-جنوب، راه‌آهن همدان-سنندج، ساماندهی مرز بین‌المللی باشماق، فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی در راستای اشتغالزایی، اجرایی نمودن منطقه آزاد تجاری، صنعتی و گردشگری مریوان-بانه، توسعه گردشگری استان با توجه به طبیعت بکر و خدادادی کردستان و ثبت جهانی اورامان، افزایش تخصیص آب به بخش کشاورزی، احداث زنجیره فولاد، اجرایی کردن عملیات طرح اشتغالزایی روستایی، ضرورت و اهمیت توجه ویژه به توسعه روستایی با توجه به نقش و جایگاه روستاها در فرآیند توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بین بردن فقر بیکاری مهاجرت و حاشیه‌نشینی و بسیاری از مسائل دیگر است و در نهایت شناسایی و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و محلی است.

قاسمی‌پور بیان کرد: در این راه لازم است که راهکارهای توسعه استان را شناخت و آن‌ها را اولویت‌بندی و شاخص‌هایی برای بهره‌وری پروژه‌ها تعریف کرد و براساس آن به تخصیص اعتبار و اجرای پروژه‌ها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و ... پرداخت.

وی یادآور شد: پیشرفت و توسعه چه در ابعاد اقتصادی چه در ابعاد اجتماعی و چه در ابعاد شخصی هزینه‌بردار است که نباید از آن ترسید.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان آمادگی خود را برای همراهی با استاندار جهت برون رفت از مشکلات استان اعلام می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha