• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400082519869
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

لزوم معرفی طلاب خواهر توانمند برای حضور در مهدهای کودک

لزوم معرفی طلاب خواهر توانمند برای حضور در مهدهای کودک

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور با اشاره به راه‌اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی مهدکودک‌ها، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه علمیه خواهران این است که طلاب خواهر توانمند در تربیت کودک تراز انقلاب اسلامی را به آموزش و پرورش معرفی کند تا به مهدکودک‌های دولتی و غیردولتی معرفی و جذب شوند.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش امروز ۲۵ آبان‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی- معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور در این نشست با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اینکه برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت، اظهار کرد: راهبرد صفحه ۱۶ بیانیه دوم انقلاب اسلامی می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و ائمه جمعه و آموزش و پرورش استان این راهبرد را دنبال کنند و در جلسات بعدی مشخص شود که این راهبرد در استان در کدام مرحله اعم از اقدام و عمل یا تحقیق و پژوهش و یا در دست بررسی قرار دارد، اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای چهار گروه شامل حوزه علمیه، دانشگاه فرهنگیان، بسیج و دانشجویان، بیان کرد: مصوبه امروز جلسه می‌تواند این باشد که در حضور ائمه جمعه و آموزش و پرورش درسنامه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اختیار این دو نهاد قرار گیرد و اساتیدی از داخل استان و یا از قم برای تبیین این بیانیه تعیین شوند و طی یک بازه زمانی ۱۴ موضوع، هفت دستاورد و هفت توصیه و خواسته رهبری در بیانیه تبیین و تدریس شود.

درودی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با دبیرخانه ستاد همکاری‌های کشور، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه شامل چهار محور و ۲۰ برنامه است که یکی از برنامه‌های اجرایی حضور طلاب متخصص و آموزش دیده با تایید و گزینش نماینده ولی‌فقیه در استان در مدارس و ارائه آموزش در سال گذشته بود که با وجود سهمیه خوب استان، تنها ۱۷ نفر جذب شدند و نیاز به علت‌یابی دارد تا نواقص احصا شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: در بند طلاب وظیفه این تفاهم‌نامه قید شده است که آموزش و جذب و به‌کارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه در سطح چهارمحال و بختیاری اجرا شود که هدف کمی کشور ۲۰۰۰ نفر بود و در این راستا تنها دو نفر در استان جذب شدند که این نیز جای تامل و پاسخگویی از سوی متولیان دارد.

وی ادامه داد: هدف کمی چهارمحال و بختیاری در بخش طلاب وظیفه در سال گذشته ۱۷ نفر بود که گزینش چهره به چهره با نماینده ولی‌فقیه در استان، دوره‌های به‌روز رسانی ورود در شبکه شاد، تعامل با مدیر آموزش و پرورش و غیره از مراحل ضروری کار بوده و در نهایت دو نفر جذب شدند، ضرورت تعامل بیشتر حوزه و آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح امین مدنظر است.

درودی بیان کرد: همچنین مصوبه جلسه این باشد که حوزه علمیه به آموزش و پرورش گزارش کند که در دوره بعدی چه تعداد طلبه قابل جذب در طرح امین را دارد و موانع کار کدامند؟ همچنین ائمه جمعه و حوزه علمیه طلاب حائز شرایط را دعوت و آنان را برای نوبت بعدی جذب در طرح امین سال آینده آماده و از شرایط مطلع کنند تا موانع احتمالی رفع شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور با اشاره به راه‌اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی مهدکودک‌ها، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه علمیه خواهران این است که طلاب خواهر توانمند در تربیت کودک تراز انقلاب اسلامی را به آموزش و پرورش معرفی کند تا به مهدکودک‌های دولتی و غیردولتی معرفی و جذب شوند، در همین راستا دوره‌های کودک‌شناسی اسلامی و تربیت کودک مطابق با آموزه‌های قرآنی و دینی برای این طلاب برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: گاه ارتباطات حوزه و آموزش و پرورش برنامه‌محور نیستند و رسانه‌های معاند از این شکاف سوءاستفاده می‌کنند، باید پرسید نقش حوزه‌های علمیه در برنامه‌های مدارس چیست؟ می‌طلبد که حوزه علمیه برنامه صبحگاه را تحویل مدارس دهد و گفتمان دینی برای شبهه‌زدایی و پاسخ به شبهه‌ها در مدارس ایجاد شود، آثار تعامل حوزه و آموزش و پرورش در تک‌تک مدارس محسوس باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه علمیه و آموزش و پرورش یک هدف واحد یعنی علم و تهذیب را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: همکاری این دو نهاد باید معطوف بر مقوله تربیت و معنویت و اخلاق‌محوری باشد، همکاری این دو نهاد باید منجر به تربیت نیروی انسانی انقلابی و کادر کارآمد برای نظام اسلامی باشد.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم، همکاری و همدلی و کمک دو نهاد به یکدیگر است، حوزه علمیه باید نیروی کارآمد را در اختیار داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش در نیروسازی و کادرسازی باشد که گاه در این مقوله نقص‌هایی وجود دارد و می‌طلبد که حوزه این هدف را بیشتر دنبال کند که نیروی کارآمد و طلبه‌های توانمند پاسخگوی شبهات و هنرمند و خلاق در ارتباط با کودکان و نوجوانان و جوانان را تربیت کند.

امام جمعه شهرکرد گفت: آموزش و پرورش نیز باید عرصه را برای این مهم فراهم کند و همکاری و تعامل حوزه و آموزش و پرورش تا جایی سودمند و محسوس باشد که تک‌تک مدارس شاهد آثار و برکات این تعامل اعم از نگاه ویژه معلمان و دانش‌آموزان به نماز جماعت، اقامه ارزش‌ها و غیره باشند.

نکونام گفت: برای محقق شدن این تعامل مبارک، آموزش و پرورش باید تمام‌قد در میدان باشد و به طلبه‌ها در مدارس میدان بدهد یعنی تکریم و استقبال از آنان صورت بگیرد و در ظواهر و معانی به این نکته توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha