• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400082317385

فرمانده سپاه لارستان خبر داد:

شناسایی هویت یک شهید گمنام در بیرم لارستان

شناسایی هویت یک شهید گمنام در بیرم لارستان

ایسنا/فارس فرمانده سپاه لارستان از شناسایی هویت شهید رحیم غلامزاده اهوازی، اهل شهرستان شوش استان خوزستان که پیش از این به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان آرمیده بود، خبر داد.

سرهنگ پاسدار عیسی افسری بیان کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای وصال خانواده و مادر بزرگوار این شهید با فرزند شهیدشان با همکاری امور ایثارگران استانداری و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس فارس، افسری گفت: همچنین اقدامات لازم برای آماده سازی محل آرامگاه شهید و حضور خانواده شهید و زیارت مرقد مطهر فرزندشان و همچنین برگزاری مراسم، توسط دستگاه های دولتی و مردم شهید پرور و ولایتمدار بخش بیرم با محوریت حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) سپاه ناحیه لارستان انجام شد است.

افسری افزود: مقرر شده آیین استقبال رسمی از خانواده و مادر شهید اهوازی بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه توسط مردم، خانواده معزز شهدا، رزمندگان، ایثارگران، بسیجیان، مسئولین محلی و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان لارستان و تنی چند از مسئولین و مردم شهرستان شوش در بخش بیرم لارستان برگزار شود.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان اظهار کرد: با رضایت خانواده معظم شهید، پیکر این آلاله گلگون کفن در بخش بیرم خواهد ماند و مرقد مطهر شهید اهوازی تا همیشه زیارتگاه عاشقان و ملجاء دلسوختگان درخطه  لارستان بزرگ خواهد بود.

افسری خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی فرمانداری ویژه لارستان با خیرین نیک اندیش و معتمدین محلی و به یُمن قدوم پرخیر و برکت مادر شهید اهوازی، همزمان با برگزاری این مراسم معنوی،تنی چند از زندانیان معسر جرائم غیر عمد آزاد خواهند شد.

به گزارش ایسنا، پیکر پاک و مطهر شهید رحیم غلامزاده اهوازی به همراه یک شهید گمنام دیگر به عنوان شهید گمنام روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) با حضور مردم در شهیدپرور بیرم لارستان تشییع شد و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم، هفتم فروردین سال ۱۳۴۶ در شوش دانیال دیده جهان گشود. آن شهید جمعی تیپ ۸۷ موسی ‌بن‌ جعفر(ع) بود و از شوش دانیال به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در نبرد با دشمن شرکت کرد.

شهید رحیم غلامزاده اهوازی، چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون و طی تک دشمن به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر پاکش در همان منطقه، برجای ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha