مجتبی شفیعی در گفتوگو با ایسنا، درخصوص جزئیات ورود اتوبوس های دست دوم به تهران در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: این یک پیشنهاد است و ما باید وضعیت موجود ناوگان را ببینیم که اتوبوس هایی با کارکرد ۱۳ ساله داریم و این اتوبوس ها بسیار فرسوده هستند؛ لذا هر پیشنهادی که بتواند عمر ناوگان را کاهش دهد قابل بررسی است.
وی افزود: اگر بتوانیم مدلی که وزارت راه انجام داد و از محل منابع نفت، کشنده هایی با عمر ۳ الی ۴ سال با کارکرد پایین، جایگزین کامیون های ۴۰ تا ۵۰ ساله با ایمنی پایین و آلایندگی بالا کرد را در تهران پیاده کنیم، موفق می شویم.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت اتوبوسها به گونه ای است که ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، گفت: برای نوسازی همه روشها را دنبال میکنیم و خرید اتوبوسهای دست دوم با کارکرد پایین یک روش است و اصراری هم بر انجام آن نیست اما چون این موضوع پیشنهاد شده در حال بررسی آن هستیم و همزمان روشهای دیگر را هم دنبال می کنیم.
شفیعی با بیان اینکه از نظر اقتصادی اتوبوس هایی با کارکرد پایین، قیمت پایین تری به نسبت اتوبوس های نو دارند، گفت: آلایندگی این اتوبوس ها مورد توجه ما است و باید استانداردهای آلایندگی آنها بالا باشد ولی باید دقت داشته باشیم که این موضوع تنها یک پیشنهاد قابل بررسی است.
انتهای پیام
نظرات