• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400081915115
  • خبرنگار : 50426

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد:

برگزاری ۱۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در فارس

برگزاری ۱۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه این استان دومین سال برگزیدگی‌اش را به عنوان پایتخت کتاب ایران، طی می‌کند، از پیش‌بینی بیش از هزار و ۱۱۳ برنامه برای گرامیداشت هفته کتاب خبر داد.

صابر سهرابی چهارشنبه ۱۹ آبان در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب، با بیان اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی امسال"جای خالی را با کتاب خوب پرکنیم" است، گفت: برگزیده شدن فارس برای دومین سال پیاپی به عنوان پایتخت کتاب ایران، منجر به کوشاتر شدن دستگاه‌های فرهنگی در امر کتاب و کتابخوانی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه ترویج کتابخوانی و کمک به این امر منجر به آینده ای روشنفکر تر و متعالی تر است، افزود: طی سال گذشته برنامه ها در این هفته به دلیل وخامت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

سهرابی خاطرنشان کرد که امسال با بهتر شدن شرایط شیوع این بیماری و بهبودی سلامت اجتماعی به واسطه اجرای طرح واکسیناسیون همگانی، برنامه های هفته کتابخوانی به صورت فیزیکی با همکاری نهاد کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از برگزاری برنامه‌هایی برای رونمایی از ۳۲ عنوان کتاب، معرفی ۲۹ عنوان کتاب، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت تولید محتوا و صحفه آرایی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در فارس خبر داد.

وی افزود: روز ۳۰ آبان مراسم تجلیل از چاپخانه هایی که در تولید و نشر کتاب نقش بسزایی داشته اند برگزاز می شود و برنامه تجلیل از نویسندگان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

سهرابی با بیان اینکه به دلیل تراکم برنامه‌های پیش‌بینی شده، اجرای این برنامه‌ها در فارس از ۲۰ آبان آغاز می‌شود، از افتتاح یک کتابخانه در شهر بدون کتابخانه ی امامشهر خبرداد و افزود: یک کتابخانه روستایی نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه امسال حدود سه هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای و مطالعه در فارس اضافه می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هنرمندان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی، در تقویم ملی ایران تعریف و طی سال‌های اخیر، هفته‌ای تحت این عنوان نامگذاری و برنامه‌های متنوعی با محوریت کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، تعریف و اجرا شده است.

نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد و پس از آن هر ساله در این هفته، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و دستگاه‌های فرهنگی کشور، برنامه‌هایی شامل جشنواره، نمایشگاه، کارگاه آموزشی و مسابقه و ... در موضوعات متنوع را در دستور کار قرار داده‌اند.

کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود. کتاب محصول تجربه‏ های بشری و خلاقیت‌‏های ذهنی و آموخته‏ های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha