• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081914895
  • خبرنگار : 50184

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه:

باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم

باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه به گذر سه نسل از دانشگاه ها در دنیا اشاره کرد و گفت: اکنون زمان آن است که ما نیز در قامت یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین ظاهر شویم.  

دکتر محمد نبی احمدی در نشست مجازی دانشگاه های نسل سوم و جایگاه آنها در اکوسیستم کارآفرینی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی بویژه در شرایط کنونی است، اظهارکرد: اگر قرار باشد که دانشگاه تنها در همان بستر علم نهان و علم عیان خود باقی بماند، کاری از پیش نبرده است.

وی افزود: برای فرو ریختن دیوار تحریم ها، باید پس از  آنکه علم نهان در دانشگاه ها به علم عیان تبدیل شد، آن را در بستر اکوسیستم کارآفرینی فعال کنیم تا یک تحرک به اشتغال در کشور داده شود.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: بعلاوه، کارآفرینی یکی از مهمترین عوامل توسعه فرهنگ، اقتصاد و ... است که در دانشگاه ها باید به آن توجه جدی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه ها تاکنون سه نسل را تجربه کرده اند، گفت: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور بودند که بعدها در دانشگاه های نسل دو، پژوهش نیز در کنار آموزش قرار گرفت و حالا در دانشگاه های نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، مقوله کارآفرینی نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی از کارآفرینی به عنوان حلقه مفقوده اقتصاد کشور یاد کرد و با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه این فرهنگ، افزود: باید تلاش کنیم دانشگاه‌هایمان در قامت یک دانشگاه کارآفرین که همان دانشگاه نسل سوم است، ظاهر شوند.

وی با تاکید براینکه دانشجویان باید در دانشگاه ها با مقوله کارآفرینی آشنا شوند، گفت: برای اینکه دانشجویان نگرش کارآفرینی داشته باشند، اساتید و اعضای هیات علمی باید این نگرش را ایجاد کنند.

سرپرست دانشگاه رازی تصریح کرد: در نهایت این نگرش از اساتید و هیات علمی و دانشجویان دانشگاه ها باید به عمق جامعه هم منتقل شود تا مردم  جامعه هم با مقوله کارآفرینی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه باید در تدریس دروس خود رویکرد کارآفرینانه داشته باشند، افزود: اگر این امر اجرایی شود و به ایجاد نگرش کارآفرینانه در دانشجویان منتهی شود، آن زمان می توانیم بگوییم که دانشگاه به جامعه خدمت کرده است.

احمدی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش و نشست ها در زمینه معرفی مقوله کارآفرینی و نقش دانشگاه ها در آن، ادامه داد: انتظار می رود نشست هایی که در این رابطه برگزار می شود، به سمت تخصصی شدن برود، چراکه کارآفرینی در حال حاضر نیاز روز جامعه و جوانان است.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در دانشگاه رازی پتانسیل های زیادی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی وجود دارد، گفت: اعضای هیات علمی توانمندی که در این دانشگاه  داریم همانند گنج هایی هستند که باید از آنها در این راه کمک بگیریم.

به گفته این مسئول، در کشورهای توسعه یافته 70 درصد نوآوری و اختراعات توسط کارآفرینان انجام می شود که دانشگاه ها می توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند.

این نشست به همت گروه مدیریت و کارآفرینی دانشکده اقتصاد و کارآفرینی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد.

انتها پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha