• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400081914841
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تخصیص بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار قیر یارانه ای در محلات بازآفرینی شهری استان

تخصیص بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار قیر یارانه ای در محلات بازآفرینی شهری استان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تهیه قیر یارانه ای در سالجاری از سوی این اداره کل به شهرداری های استان جهت آسفالت معابر مورد محلات هدف باز آفرینی شهری تخصیص یافت.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا افزود: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری در قالب اسناد خزانه تامین و به منظور بهسازی معابر مناطق حاشیه شهرهای استان در اختیار شهرداری ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین این اداره کل در سالجاری علاوه بر تخصیص اعتبار قیر، حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیز به صورت نقدی به منظور کمک به اجرای پروژه های عمرانی در مناطق حاشیه شهرهای زاهدان و سراوان به شهرداری این دو شهر اعطاء نموده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان حاشیه نشینی را یکی از چالش مهم شهری این استان برشمرد و گفت: این اداره کل در کنار کمک به شهرداری ها به منظور بهبود هر چه بهتر وضعیت ساکنان مناطق حاشیه شهرهای استان، چهار شهر زاهدان، زابل ، خاش و سراوان را با گستره سه هزار و ۴۳۸ هکتار  و ۲۶۶ هزار و ۸۸۵ نفر جمعیت را جهت ساماندهی و توانمندسازی و بازآفرینی شهری مصوب نموده است.

اکبری افزود: در این راستا این اداره کل با هدف ارتقای شاخص های آموزشی، فرهنگی، توانمندسازی و خدماتی در محلات حاشیه چهار شهر مورد هدف باز آفرینی شهری سیستان و بلوچستان اقداماتی نظیر زیرسازی و آسفالت محلات، احداث فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و ساخت مراکز ترک اعتیاد و برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به منظور هدایت افراد به بازار کار را در اولویت کاری خود قرار داده است که برخی از آنها برای نخستین بار در استان در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha