• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400081813615
  • خبرنگار : 50219

نگرانی از وضعیت شکننده‌ی کرونا در مهریز

نگرانی از وضعیت شکننده‌ی کرونا در مهریز

ایسنا/یزد با توجه به شکننده بودن وضعیت کرونا در مهریز و نگرانی از آغاز پیک ششم کرونا، نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا برگزار و محدودیت‌ها و تصمیمات جدید در خصوص مهار کرونا اعلام شد.

«محمدرضا دهقانی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این نشست اظهار کرد: از فعالیت مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، باید به صورت حضوری جلوگیری شود.

وی با تاکید بر تقویت طرح شهید سلیمانی از حیث مراقبت‌ها، غربالگری و تست‌کرونا، ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار دز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

دهقانی اظهار کرد: تاکنون حدود ۸۰ درصد از گروه ۱۲ تا ۱۸ سال استان که دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم هستند، واکسن دریافت کرده‌اند ولی لازم است تلاش بهتری در این بخش صورت گیرد.

این مسئول اظهار کرد: برای دُز سوم گروه‌های بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای و خاص دارند، در صورت این که چهار ماه از تزریق دز مرحله دوم آنها گذشته باشد می‌‍‌توان اقدام کرد.

دهقانی تاکید کرد: علاوه بر مشارکت در واکسیناسیون برای مهار کرونا باید همه مردم همچنان ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، از حضور در دورهمی‌ها پرهیز کنند.

«علیرضا پورمازار» سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز نیز در ابتدای این نشست با ابراز نگرانی از وضعیت قرمز کرونا و افزایش موارد مثبت بیماری در شهرستان، گفت: موارد مثبت کرونا در آبان ماه نسبت به مهرماه بیشتر و روند صعودی داشته است.

وی افزود: وضعیت شکننده کرونا در شهرستان نیاز مداخله جدی در مقوله بررسی وضعیت دارد و باید نسبت به شرایط موجود تدبیری اندیشید و محدودیت‌های بیشتری را اعمال کرد.

«رضازارعزاده» فرماندار مهریز هم به تمهیدات این نشست اشاره و بیان کرد: بازدیدهای سرزده از مدارس انجام می‌شود و در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی، طبق قانونی برخورد می‌شود.

وی از واکسیناسیون اتباع بیگانه ساکن مهریز در قالب تیم‌های سیار واکسیناسیون خبر داد و بر تشدید نظارت و گشت‌های ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha