به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: با عنـایت به بند ۵ ماده یکم مصـوبه راهبـردهای برنامه عـملیاتی مدیـریت بـحران و برنـامه واکنش اضـطراری در متـرو و فضاهای زیر سطحی، شهرداری تـهران بر مبنای سند و برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، موظف است نسبت به تهیه و بازنگری برنـامه های بازدیـد دوره ای و تعمیرو نگهداری مستمر از کلیه تجهیزات وتأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای مترو باتوجه به عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر اقدام نماید.
وی افزود: دراین خصوص علیرغم تأکید و تذکرهای اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران حسب اطلاع تاکنون بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری وبیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال پیداکرده اند، درحالیکه نادیده گرفتن چنین موضـوع مهمی باعـث انبـاشت مشکلات و تعطیلی خطوط متـرو یکی پس از دیگری می شود و زیر سـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مددرسان نخواهد بود؛ بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: لذا جهـت جلوگیری از ایـجاد چالش های فـوق الذکر و نـیز افزایـش شاخـص آسایش شـهروندی، با پیش بینی اعتـبار لازم در بـودجه سـال آیـنده (۱۴۰۱) شهرداری تـهران و همچنین پیگیری بدهی های دولـت در این زمینه، اقدامات لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام
نظرات