• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081511358
  • خبرنگار : 71660

وزیر کشور طالبان بین اسلام‌آباد و "تحریک طالبان پاکستان" میانجی صلح شد

وزیر کشور طالبان بین اسلام‌آباد و "تحریک طالبان پاکستان" میانجی صلح شد

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در افغانستان، ظاهرا نقش میانجی را بین پاکستان و "تحریک طالبان پاکستان" (TTP) برای دستیابی به یک توافقنامه صلح جهت پایان دادن به دو دهه ستیزه جویی در پاکستان ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، پاکستان پس از گفت‌وگوهای مستقیم و رو در رو بین دو طرف که تقریبا دو هفته است در ولایت خوست در جنوب غربی افغانستان برگزار می‌شود، به تفاهم احتمالی با "تحریک طالبان پاکستان" دست یافته است.

گرچه که هنوز مشخص نیست که چه کسی از سوی پاکستان با "تحریک طالبان پاکستان" مذاکره می‌کند.

این تفاهم شامل اعلام آتس‌بس سراسری و آزادی برخی از تروریست‌های "تحریک طالبان پاکستان" براساس شرایطی خاص به عنون بخشی از اقدامات اعتماد سازی است. با این حال، "تحریک طالبان پاکستان" هنوز تفاهم احتمالی بین دو طرف را تایید یا رد نکرده است.

تعداد تروریست‌هایی که قرار است آزاد شوند، مشخص نیست؛ گرچه روزنامه داون به نقل از منابعی گزارش داد که تعداد تروریست‌ها بیش از ۲۴ نفر نخواهد بود.

داون به نقل از منابع گفت: این‌ها سربازان پیاده هستند، نه فرماندهان ارشد یا میانی. مذاکرات مستقیما بین افسران ارشد و رهبر ارشد "تحریک طالبان پاکستان" انجام می‌شود. "تحریک طالبان پاکستان" بدون استثنا شامل همه گروه‌ها می‌شود. چندین پیشنهاد روی میز وجود دارد و هر دو طرف در تلاش هستند تا یک راه حل قابل اجرا پیدا کنند.

با این حال، داون به نقل از منبعی گزارش داد که مشخص است که هیچ واسطه قبیله‌ای در حال مذاکره با رهبری "تحریک طالبان پاکستان" نیست.

یک اندیشکده مستقر در کانادا گفت که احیای شدید فعالیت‌های تروریستی "طالبان پاکستان" بلافاصله پس از تسلط طالبان در افغانستان، نگرانی‌های جدیدی را درخصوص ثبات کلی پاکستان از جمله انبار مهمات هسته‌ای این کشور ایجاد کرده است.

همچنین در چند وقت اخیر، "طالبان پاکستان" حملات متعددی را در پاکستان انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha