• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081511063
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی؛

کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار  در اردبیل برگزار شد

کارگاه آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار  در اردبیل برگزار شد

ایسنا/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل، کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم کاربردی در کسب و کار»، از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان برگزار شد.

در این کارگاه که به صورت مجازی ۱۵ آبان اجرا شد، مدرس دوره‌های کارآفرینی و خلاقیت با ارائه ویژگی‌های عمومی کسب و کار گفت: کسب و کارها، موتور پیشران رشد اقتصاد جهانی هستند و بسیاری از تغییرات و تحولات دنیای پیرامون ما، به دلیل فعالیت‌های آنها است.

هوشنگ شریفی نمین اظهار کرد: هرچند کارآفرینان و افرادی که تصمیم دارند در صنایع مختلف مشغول به کار شوند، نیاز جدی به کسب دانش درباره کسب و کار دارند، اما کسب دانش در این زمینه برای اکثر مردم نیز یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه فارغ از اینکه فرد در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت باشد، کسب دانش در مورد مفاهیم کلاسیک کسب و کار نظیر محاسبات مالی، ساختار سازمانی، مدیریت منابع قابل استفاده است، ادامه داد: با گسترش سرعت تغییرات و نوآوری‌ها، متخصصین و محققین حوزه کسب و کار، توصیه دارند همه با نگاهی کارآفرینانه، به شغل‌شان نگاه کنند که این امر کمک می‌کند تا با دانش، تعهد، انگیزش و علاقه بیشتری به فعالیت بپردازند و در نهایت منجر به موفقیت کسب و کار ‌شود.

دکترای حرفه ای DBA با اشاره به اینکه در فضای کسب و کار، مهارت‌های افراد بسیار بیشتر از مدرک و ادعا مورد نیاز است، تصریح کرد: متاسفانه تاکید زیاد نظام‌های آموزشی سنتی بر حفظیات موجب شده که بسیاری از افراد، حتی با مدارک تحصیلی معتبر، از مهارت‌های اساسی کسب‌وکار، محروم باشند، بنابراین کسانی که می‌خواهند قدم در مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی بگذارند، باید به صورت جدی برای توسعه مهارت‌ خود از مهارت‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی تا مهارت‌های نگرشی، ارتباطی، فن‌بیان و مذاکره برنامه‌ریزی کنند.

شریفی در بخش‌های دیگر این کارگاه به ارائه مبسوطی از ویژگی‌های کارآفرینان، فرصت‌های کسب و کار، فرآیند ایجاد کسب و کار، عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی، الگوریتم خلاقیت و نوآوری، عوامل موثر برای نیل خلاقیت و نوآوری و رویکردهای برخورد با مسئله در کسب و کار پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha