• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081310063
  • منبع : نمایندگی اردبیل

پیشکسوت جهاد و شهادت:

متلاشی کردن ایران از درون سیاست دشمنان است

متلاشی کردن ایران از درون سیاست دشمنان است

ایسنا/اردبیل فرمانده ارشد سپاه و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: سیاست دشمن در هم کوبیدن و متلاشی کردن ایران از درون است و به همین خاطر جنگ روانی شدیدی علیه ایران شروع شده است.

غلام عسگر کریمیان در یادواره شهدای عملیات والفجر 4 در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل اظهار کرد: دشمن با عملیات گسترده جنگ روانی سعی دارد تا ملت ایران را به زانو درآورد که در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را نیز انجام داده است.

وی تبعیت بایدن را از سیاست جنگی اصلاف ناخلف خودشان یادآور شد و تصریح کرد: بر اساس این سیاست رئیس جمهور آمریکا معتقد است یک ناو جنگی برابر با هزاران تن افراد کارکشته حوزه دیپلماسی است که می‌توانند در مذاکرات و یا حوزه‌های دیگر فعالیت داشته باشند.

فرمانده ارشد سپاه و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تهدید مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها را نتیجه بی‌اعتنایی آنها به برجام و لغو تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: حرکتی که امروز آمریکایی‌ها آغاز کردند سیاست متلاشی کردن ایران از درون است و به همین خاطر بارها صحبت از طرح تمام گزینه‌ها روی میز را بیان می‌کنند.

کریمیان افزود: برخی از مسئولان ما به خاطر غفلت و یا بی‌توجهی به مسایل پیرامونی سعی می‌کنند همچنان اعتماد به دشمن را در سرلوحه کارها، صحبت‌ها و اقدامات خود قرار دهند در حالی که دشمن سخت تلاش می‌کند تا در عملیات جنگ روانی ملت ایران را خسته و ناامید کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دشمنان سعی می‌کنند تا این موضوع را القا کنند که در ایران مدیران و مسئولان مترادف با رانت‌خواری و رشوه هستند در حالی که بخش زیادی از مدیران جمهوری اسلامی ایران از نظر صداقت و تلاش و کوشش حاضر هستند از جان و مال خود نیز بگذرند.

کریمیان سیاست وارونه نشان دادن واقعیت‌ها را از سوی استکبار جهانی یادآور شد و اضافه کرد: شبهه‌افکنی در مسایل مختلف و تزلزل در رویکردهای واقع‌بینانه از سیاست‌های استکبار جهانی است که در جنگ نرم شروع شده سعی دارند تا تزلزلی را در اراده ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران به وجود آورند.

فرمانده سابق لشگر عاشورا بیان کرد: دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی در این مقطع بسیار مهم است و در خروج از موقعیتی که در آن قرار داریم باید توان و آرایش دشمن را به خوبی بشناسیم و اگر کوچکترین غفلت از داشته‌های دشمن انجام دهیم، قطعا در طراحی و اجرای نقشه‌ها به موفقیتی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی به جریان نفوذ و اعتقاد به شیطنت‌های این جریان خبیث را یادآور شد و اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف با تاکید مقام معظم رهبری نفوذ را شاهد هستیم به گونه‌ای که بخشی از این نفوذ در حوزه‌های حاکمیتی و امنیتی نیز به روشنی قابل رصد است.

کریمیان ضرورت حفظ انسجام ملی و تولید قدرت واقعی کشور را در برابر جنگ روانی دشمن ضروری خواند و تصریح کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت وحدت و انسجام ملی نیاز داریم تا جلوی نفوذ و رخنه دشمنان گرفته شود.

وی دوری از محافظه‌کاری و توجه به ملاحظه‌کاری را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در کنار حفظ ملاحظات، باید از محافظه‌کاری پرهیز کنیم و در کنار آن با روشنگری و فعالیت‌های مستمر سعی و تلاشمان بر شفافیت مسایل و موضوعات باشد.

کریمیان آفند بی‌امان به دشمن را در کنار بر هم زدن آرامش نظامی و امنیتی دشمنان ضروری خواند و افزود: حفظ و تقویت روحیه انقلابی و عمل جهادی در این زمینه در این مقطع بسیار مهم است و باید روحیه مطالبه‌گری را تقویت کرد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نسل نوجوان و جوان ما امروز نیازمند آشنایی بیشتر با ذخایر ارزشمند فرهنگی و معنوی نسل اول انقلاب است هر چند که دشمن می‌خواهد گسست فرهنگی بین نسل‌ها را عمیق‌تر کند.

وی بیان نقاط قوت و غفلت نکردن از پوشش نقاط ضعف را بسیار با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: با یک آسیب‌شناسی می‌توان بسیاری از نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد و چنین محافلی تنها تعریف و تمجید از شهدا نیست بلکه شناخت راه، مسیر و سیره آنهاست.

سردار کریمیان با تشریح ابعاد عملیات والفجر 4 و ضرورت آشنایی نسل امروز با گستردگی این عملیات اضافه کرد: جا دارد یاد و خاطره فرماندهان رشید استان شاپور برزگر، خلبان ذاکر و غفور جدی را گرامی بداریم که در این عملیات‌ها حضور غیرتمندانه‌ای داشتند.

وی یاد و خاطره 40 شهید 13 و زیر 13 سال استان را گرامی داشت و بیان کرد: عملیات والفجر 4، 27 مهرماه سال 62 با هدف تصرف بخشی از خاک تصرف شده آغاز شد که در این عملیات لشگر 31 عاشورا، نجف، ثارالله، علی‌ابن ابیطالب و... حضور داشتند که محور عملیات نیز بانه و مریوان بوده است. فرمانده ارشد سپاه و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به تلفات گسترده دشمن در این عملیات اشاره کرد و گفت: عملیات غرورآفرین والفجر 4 و 5 نشان عزت رزمندگان اسلام بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha