• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081310061
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان:

موجودی پرونده‌های تجدیدنظر در اصفهان از ۱۶ هزار به ۶۰۰۰ رسید

موجودی پرونده‌های تجدیدنظر در اصفهان از ۱۶ هزار به ۶۰۰۰ رسید

ایسنا/اصفهان رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیتم، اصفهان جزء سه استان بحرانی از لحاظ موجودی پرونده‌های تجدیدنظر بود، گفت: با وفاق و همدلی و تلاش شبانه‌روزی موجودی پرونده‌های تجدیدنظر از ۱۶ هزار به ۶۰۰۰ رسید.

محمدرضا حبیبی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان که امروز (پنجشنبه_۱۳ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز جلسه عذرخواهی من است که سه دهه در استان اصفهان مسئولیت‌های مختلفی در دستگاه قضائی عهده دار بودم. تلاش زیادی جهت اجرای عدالت و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی برای تامین امنیت داشتم که قطعا شایسته این جایگاه نبودم و به دلیل قصور عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه همه در هرکجا باشیم سرباز نظام هستیم، ابراز امیدواری کرد که مسئولان استان و کارکنان دستگاه قضائی در استان همچون گذشته نهایت همکاری را با رئیس کل جدید دادگستری استان داشته باشند.

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان یکی از معضلات مهم اصفهان را آلودگی مستمر هوای کلانشهر اصفهان و چند شهرستان پرجمعیت چسبیده به اصفهان برشمرد و افزود: تعداد روزهای هوای ناسالم اصفهان بسیار بیشتر از هوای پاک است زمانی که دادستان اصفهان بودم از مرکز بهداشت و محیط زیست گزارشی دریافت کردم که مازوت سهم قابل توجهی در آلودگی هوای اصفهان دارد، بر این اساس مشعل های نیروگاه را پلمب کردیم و تا امروز مانع باز شدن آنها شدیم چون موضوع سلامت انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از توسعه مراکز تولیدی با آلودگی بالا تصمیمات خوبی در استان گرفته شد، تصریح کرد: در دادگستری و شورای حفظ حقوق عامه برای حفظ سلامتی مردم سال‌ها ایستادیم.

حبیبی به خشکی مستمر رودخانه زاینده رود و مشکلات کشاورزان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: بی تدبیری متولیان امر از مرکز، رودخانه زاینده رود را به این روز انداخت. طی این مدت ضمن اعلام برادری با همه استان‌های همجوار، بر حقابه شرعی و قانونی اصفهان تاکید داشتیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین منابع جدید آبی قابلیت گفتگو وجود دارد اما محوریت آن باید در سطح ملی باشد، افزود: در این زمینه مکاتبات و تلاش‌های زیادی کردیم اما به نتیجه نرسید.

رئیس کل سابق دادگستری استان اصفهان همچنین به اقدامات صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت المال اشاره و اظهار کرد: تنها در یک مورد اخیر قریب به ۴۰ هزار هکتار اراضی مرغوب در استان که در آستانه حیف و میل بود باز پس گرفته شد که امثال این موارد را فراوان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مسئولیت دادگستری استان را به عهده گرفتم اصفهان جزو سه استان بحرانی از لحاظ موجودی پرونده‌های تجدیدنظر بود، گفت: در آن زمان ۱۶ هزار پرونده موجودی داشتیم که تلاش کردیم با ایجاد وفاق و همدلی این بحران را حل کنیم.

حبیبی با بیان اینکه به نیازهای اولیه کارکنان قضائی و اداری در دادگستری استان توجهی نشده بود، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶ تا ۷ مجتمع بزرگ راه اندازی و مشکل فضای نامطلوب حل شد. واحد اجرای احکام تنها جایی است که باقی مانده و تا یک ماه آینده این واحد نیز می تواند به ساختمان جدید منتقل شود که همین کارها باعث ایجاد انگیزه شد.

وی به فعال شدن ۱۰ شعبه تجدیدنظر در استان اشاره و تصریح کرد: ۴ شعبه در کاشان مستقر شد که بار مرکز استان را کم کرد و امروز با تلاش و همت شبانه روزی، موجودی پرونده های تجدید نظر از ۱۶ هزار به ۶ هزار رسید.

به گزارش ایسنا، رئیس کل سابق دادگستری استان به پروژه عظیم ساختمان دادگستری اصفهان با مساحت ۴۰ هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: اگر این پروژه به اتمام برسد بزرگترین ساختمان قوه قضائیه خواهد بود که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وی با یادآوری اینکه چندین سال است اصفهان رتبه های برتر شورای حل اختلاف کشور را دارد، افزود: از ۸۹ درصد ابلاغ الکترونیک، امروز به ۹۵ و نیم درصد رسیده ایم، در حالی که در سال ۴ و نیم میلیون ابلاغ الکترونیکی در استان انجام می‌دهیم.

حبیبی با بیان اینکه در حوزه زندان‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است، گفت: زمانی که دادستان بودم امام جمعه اصفهان از خیران برای کمک به زندان دعوت کرد که نتایج خوبی داشت، همچنین هر سال تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد عمد در استان با کمک مردم و خیران آزاد می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha