• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400081209336
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فرماندار نهبندان:

اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری از مواد مخدر ناکافی است

اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری از مواد مخدر ناکافی است

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان اظهار کرد: عدم مقابله و عدم پیشگیری از اعتیاد به لایه‌های جامعه آسیب‌های عمیقی وارد و کار ارگان‌های مربوطه را سخت‌تر می‌کند؛ در سال‌های اخیر در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما این اقدامات ناکافی بوده و هنوز فعالیت بیشتری را می‌طلبد.

مجید بیکی، سه شنبه شب ۱۱ آبان در شورای هماهنگی با مواد مخدر این شهرستان گفت: شهرستان نهبندان به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه مقابله با مواد مخدر نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: عدم مقابله و پیشگیری به لایه‌های جامعه آسیب‌های عمیقی وارد و کار ارگان‌های مربوطه را سخت‌تر می‌کند؛ در سال‌های اخیر در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما این اقدامات ناکافی بوده و هنوز فعالیت بیشتری را می‌طلبد.

وی ادامه داد: سال گذشته با وجود محدودیت و ممنوعیت و ماموریت‌ها با وجود کرونا ماموران انتظامی شهرستان نهبندان با شناسایی و کشف محموله‌ها و انجام وظایف خود، عملکرد خوبی در برابر مواد مخدر داشته‌اند.

بیکی افزود: از جمله اقدامات ویژه در راستای مقابله با مواد مخدر، تقویت ایست بازرسی‌ها است که ایست بازرسی سهل آباد به عنوان یک ایست بازرسی پویا و فعال شناخته می‌شود و با برنامه‌ریزی‌ها و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد بهبود عملکرد آن خواهیم بود.

فرماندار نهبندان بیان کرد: اصلاحات، بهبود شرایط، تهیه گرم خانه‌ها و اشتغال زایی، وجود کمپ‌های ترک اعتیاد می‌تواند اقدامات خوبی در برابر نفوذ مواد مخدر باشد و همچنان سعی می‌شود تا قبل از ایجاد مشکل، برای ایجاد و خطر احتمالی آن آماده بود چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

بیکی با اشاره به اهمیت اشتغال، تصریح کرد: در طی دو سال گذشته با ساخت ۳۱۱۷ واحد مسکونی در سطح شهرستان اشتغال ایجاد کرده‌ایم و نیز تجهیزات و تاسیسات ورزشی مناسب می‌تواند تا حدودی از ابتلا به اعتیاد مواد مخدر جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ جمع آوری معتادین متجاهر در تلاشیم تا با همکاری نهادهای مربوطه این افراد به مراکز ترک اعتیاد مراجعه و دوباره به زندگی بازگردند؛ این اقدامات و پیگیری و مقابله، همت و همکاری تمام مسولین را می‌طلبد تا شاهد یک جامعه سالم و شاداب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha